Klacht Swiss Sense: Swiss Sense weigert een bed te leveren terwijl er al € 890,- is betaald

Jeroen

29-10-2016 bed besteld bij filiaal Nijmegen.
Verkoopster uitgelegd wat we wilden, gevraagd wat er mogelijk was,
diverse malen de bevestiging dat bijna alles wel naar boven ging en dat een oefen doos niet hoefde.
Koop gesloten, 50% vooraf betaald, na 3-4 weken vertraging in Januari levering; bed paste niet naar boven.
Werd geleverd op vrijdag, Swiss Sense Nijmegen gaf niet thuis (contact persoon was weekend aan het vieren en de rest van de collega's durfde de case niet op te pakken).
2 dagen later een voorstel ontvangen voor ander bed, levertijd; 3 maanden, ik heb vriendelijk bedankt

23-11-2017, bericht ontvangen van Swiss Sense dat ze 50% van het aankoopbedrag zullen gebruiken als annuleringskosten.
Je betaald dus een bed van rond de € 1700,- betaald 50% en het rest van het bedrag willen ze graag ontvangen als "annuleringskosten"
Aangegeven dat ik het bed heb geannuleerd omdat Swiss Sense niet met een passend voorstel kon komen (ik ga niet nog 3 maanden op de grond slapen)

24-11-2017 factuur ontvangen voor "annuleringskosten"

Tussen 24-11-2017 en 09-04-2018 diverse mails dat de andere 50% betaald moest worden, gedreigd met extra kosten etc

25-05-2018 eindelijk mevrouw [naam verwijderd door moderator] aan de telefoon die een oplossing kon bewerkstellingen; een ander bed leveren.
het was alsof Swiss Sense het wiel had uitgevonden, prima, kon daar mijn vriendin wel blij mee maken.
Het is een maand stil gebleven maar er is een oplossing aangedragen; ander bed, op 29-08-2018 specificaties ontvangen.
Er werd wel aangegeven dat het restant bedrag van € 885,- vooraf in 1 van de filialen betaald dient te worden.
Terug aangegeven dat er 50% is aanbetaald en dat het geld contant klaar ligt voor de chauffeur zodra hij langskomt met een ander bed na 2 jaar.

08-10-2018, duidelijke mail van mevrouw [naam verwijderd door moderator], dat er nog een bedrag aanbetaald moet worden omdat anders Swiss Sense onder geen beding levert.
"wij voor 22 oktober aanstaande geen betaling hebben ontvangen wordt het dossier gesloten en zal onze afdeling Finance u een factuur sturen met de resterende openstaande kosten"

Swiss Sense weigert dus te leveren voordat het gehele bedrag is voldaan

Het liefst zou ik de gehele order willen annuleren, aanbetaling terug en nooit meer zaken met dit bedrijf doen. Jammer genoeg gaat dat denk ik niet lukken, dus als Swiss Sense alsnog het bed wil leveren na 2 jaar. 50% is aanbetaald, rest ligt contant klaar maar daar gaat mevrouw [naam verwijderd door moderator} niet mee akkoord

Geachte heer /mevrouw,

"Als de afnemer annuleert is hij een schadevergoeding verschuldigd"
    Weet u ook waarom de afnemer annuleert, jullie leveren een bed door een verkeerde gesloten verkoop, dit bed past de woning niet in en vervolgens laten jullie niks van je horen, na veel pijn en moeite komt er een oplossing met een nieuwe levertijd van 3 maanden, DAAROM WORDT DEZE GEANNULEERD.

Als u zo goed de regeltjes weet dan weet u ook wat er in 11.1 staat;
    1. De algemene betalingsconditie is betaling bij aflevering
    (contant of pinbetaling), ook als er aanneming van werk in de
    overeenkomst is begrepen. Afnemer mag er ook voor zorgen
    dat het bedrag voor aflevering al is bijgeschreven op de
    bankrekening van de ondernemer.

Nogmaals, het geld ligt contant voor u klaar, ik verneem graag een datum

Groet,

Jeroen VERBEEK

Swiss Sense
    Goedemiddag meneer Vermaat,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht op Klachtenkompas.nl
    Wij vinden het jammer om te vernemen dat u niet tevreden bent over onze serviceverlening.

Volgens de geldende CBW-voorwaarden, namelijk artikel 8.1, zorgt de afnemer dat de ondernemer de producten kan leveren en het werk kan verrichten. Hierbij bent u als afnemer dus zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een afmeting van uw boxspring. Vervolgens mogen wij, volgens artikel 12.1, 50% van het originele aankoopbedrag in rekening brengen als zijnde annuleringskosten.

Gezien de geruime tijd tussen het plaatsen van de originele order, het mailcontact en het tot stand komen van de uiteindelijke oplossing om een andere boxspring uit te kiezen, was een van de voorwaarden dat u het volledige resterende bedrag in een van onze filialen zou voldoen. Ons laatste voorstel, namelijk het resterende bedrag alsnog in 2 termijnen voldoen, waarvan 1 deel voor levering en het laatste deel tijdens de levering, is gezien bovenstaand naar onze mening zeer coulant.

Indien u alsnog van ons laatste voorstel gebruik wenst te maken kunt u altijd contact met ons opnemen.

Jeroen
Waardeloos, Swiss Sense weigert te leveren voordat ze het volledige bedrag (of bijna het volledige bedrag) op de rekening hebben ontvangen. Dit terwijl al 50% is aanbetaald en aangegeven wordt dat het restant contant klaar ligt. Worden op dit moment juridische stappen ondernomen

Ook een klacht indienen over Swiss Sense?