Klacht Swiss Sense: Swiss Sense weigert een bed te leveren terwijl er al € 890,- is betaald
Details
De klacht
29-10-2016 bed besteld bij filiaal Nijmegen.Verkoopster uitgelegd wat we wilden, gevraagd wat er mogelijk was,
diverse malen de bevestiging dat bijna alles wel naar boven ging en dat een oefen doos niet hoefde.
Koop gesloten, 50% vooraf betaald, na 3-4 weken vertraging in Januari levering; bed paste niet naar boven.
Werd geleverd op vrijdag, Swiss Sense Nijmegen gaf niet thuis (contact persoon was weekend aan het vieren en de rest van de collega's durfde de case niet op te pakken).
2 dagen later een voorstel ontvangen voor ander bed, levertijd; 3 maanden, ik heb vriendelijk bedankt
23-11-2017, bericht ontvangen van Swiss Sense dat ze 50% van het aankoopbedrag zullen gebruiken als annuleringskosten.
Je betaald dus een bed van rond de € 1700,- betaald 50% en het rest van het bedrag willen ze graag ontvangen als "annuleringskosten"
Aangegeven dat ik het bed heb geannuleerd omdat Swiss Sense niet met een passend voorstel kon komen (ik ga niet nog 3 maanden op de grond slapen)
24-11-2017 factuur ontvangen voor "annuleringskosten"
Tussen 24-11-2017 en 09-04-2018 diverse mails dat de andere 50% betaald moest worden, gedreigd met extra kosten etc
25-05-2018 eindelijk mevrouw [naam verwijderd door moderator] aan de telefoon die een oplossing kon bewerkstellingen; een ander bed leveren.
het was alsof Swiss Sense het wiel had uitgevonden, prima, kon daar mijn vriendin wel blij mee maken.
Het is een maand stil gebleven maar er is een oplossing aangedragen; ander bed, op 29-08-2018 specificaties ontvangen.
Er werd wel aangegeven dat het restant bedrag van € 885,- vooraf in 1 van de filialen betaald dient te worden.
Terug aangegeven dat er 50% is aanbetaald en dat het geld contant klaar ligt voor de chauffeur zodra hij langskomt met een ander bed na 2 jaar.
08-10-2018, duidelijke mail van mevrouw [naam verwijderd door moderator], dat er nog een bedrag aanbetaald moet worden omdat anders Swiss Sense onder geen beding levert.
"wij voor 22 oktober aanstaande geen betaling hebben ontvangen wordt het dossier gesloten en zal onze afdeling Finance u een factuur sturen met de resterende openstaande kosten"
Swiss Sense weigert dus te leveren voordat het gehele bedrag is voldaan
De oplossing
Het liefst zou ik de gehele order willen annuleren, aanbetaling terug en nooit meer zaken met dit bedrijf doen. Jammer genoeg gaat dat denk ik niet lukken, dus als Swiss Sense alsnog het bed wil leveren na 2 jaar. 50% is aanbetaald, rest ligt contant klaar maar daar gaat mevrouw [naam verwijderd door moderator} niet mee akkoordUiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.