Klacht Swiss Sense: Zeer slechte service

sad Niet opgelost

Koop hier niets!
Klantenservice, daar heeft Swiss Sense nog nooit van gehoord. Koop hier niets!

Wij hebben online 2 matrassen (Gazella Gold Pocketvering Matras) gekocht. Deze blijken voor ons veel te hard. Wij dachten nog geen probleem want je hebt het recht om binnen 2 weken te retourneren. Maar wat blijkt? Dat is bij Swiss Sense dus niet het geval. Je mag er nog geen nacht op (proef) slapen?! Hoe dan? Het enige advies van de medewerker klantenservice was: probeer het eens via uw rechtsbijstandsverzekering misschien zien die er een "zaak" in.
Te triest voor woorden dit.

Alsnog hoop ik dat er een oplossing komt vanuit Swiss Sense.

Matrassen retour nemen.

Aanvullig 27-09-2018:
    Een zeer teleurstellende "oplossing" vanuit Swiss Sense.
    Swiss Sense wil de matrassen wel omruilen maar dat kost 150,00 euro per ligplaats. Nog eens 300,00 euro betalen, dat gaan we maar niet doen.
    Beste mensen van Swiss Sense,

Zoals u wellicht zult begrijpen is het voor veel consumenten bijzonder onduidelijk. Veel webshops hanteren het herroepingsrecht voor consumenten. Je plaats een webshop bestelling en gaat er vanuit dat je zonder problemen je bestelling kunt retourneren. In dit geval gaat dat niet op, bevalt het niet dan ben je de klos. Je bestelt online matrassen bij Swiss Sense, niet de eerste de beste, maar bij het openen van de verpakking en/of proefslapen vervalt dit recht. Het zou eerlijker zijn om dit heel duidelijk te vermelden op de website en bij het afleveren thuis. Een melding zo van: LET OP, bij openen verpakking en/of proefslapen vervallen uw rechten. En het zou Swiss Sense sieren om zich wat minder te verschuilen achter de algemene voorwaarden. Misschien moet u zelfs overwegen om dit soort artikelen niet meer via internet te verkopen.

Nog vreemder is het dat de omruilgarantie niet geldt voor webshop bestellingen. Wij zijn in de Swiss Sense winkel geweest voor advies en vervolgens nog even verder gekeken. Later thuis de bestelling geplaatst via webshop. Maar wat blijkt later, dan heb je minder rechten. Erg vreemd naar mij mening en ook niet uit te leggen.

Wilt u het alsnog netjes oplossen dan biedt u ons de omruilgarantie (60,00 euro volgens uw website) aan. Wij betalen de 60,00 euro en u ruilt de matrassen om.

M v r. gr.,
    Lammert Veltens

De reactie van Swiss Sense:

Goedenavond , wij hebben je review op klachtenkompas gezien en gelezen. We vinden het spijtig dat je, je niet kan vinden in onze tegemoetkoming. Echter zal je review op klachtenkompas geen invloed hebben op ons aanbod. Graag vernemen we binnen 14 dagen of je alsnog gebruik wenst te maken van ons aanbod. Na deze termijn zal het aanbod komen te vervallen. Groet, van Swiss Sense
    Swiss Sense
    Geachte heer Veltens,

Bedankt voor uw reactie.

U heeft via onze webshop matrassen aangekocht. Op online bestellingen is de omruilgarantie niet van toepassing. Ook betreft dit een hygiëne product, zodra de verpakking is geopend kunnen wij deze niet retour nemen. Dit staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan op het moment dat u de bestelling heeft geplaatst.

Uit coulance is er u aangeboden om de matrassen alsnog om te wisselen voor de kosten van €150,- per ligplaats en de eventuele meerprijs van de nieuwe matrassen.

Dit aanbod is geldig tot en met 18-10-2018. Het veelvuldig plaatsen van reviews zowel op Trustpilot, Facebook als Klachtenkompas zal zoals aangegeven geen invloed hebben op de uitkomst van ons aanbod.

Wij horen graag van u of u van ons aanbod gebruik wenst te maken.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Swiss Sense

L@mpie
Het is en blijft teleurstellend hoe jullie met klanten omgaan. Er wordt door jullie totaal niet op de feiten in gegaan en jullie verwijzen alleen maar naar de algemene voorwaarden. Feit is dat jullie bij de matrassen een folder hebben hebben geleverd waarin netjes wordt verwezen naar de omruilgarantie. Waarom wordt deze folder er bij geleverd als die niet geldt?? Dat is toch niet uit te leggen. Mensen pas op voordat u met deze firma in zee gaat!

Ook een klacht indienen over Swiss Sense?