Klacht Swissair: Swiss Air annuleerde volledig betaalde vliegtickets zonder restitutie

sad Niet opgelost
Urvashi Goyal

Swiss Air heeft onze tickets geannuleerd die volledig zijn betaald. Ik heb kaartjes voor mezelf en mijn 2-jarige kind geboekt voor reizen van Amsterdam naar Delhi in oktober en keerde terug in december. Helaas voor de slechte gezondheid van mijn vader moesten we in augustus zelf naar Delhi reizen en daarom wisten we dat we de kaartjes in oktober niet zullen gebruiken. We hebben vooraf contact opgenomen met Swiss Air (via de officiële Twitter-handle) om hen te vragen of ze ons in oktober de tickets kunnen terugbetalen. Ze hebben ons laten weten dat alleen de belastingen kunnen worden terugbetaald. We vertelden hen dat we in dat geval de tickets niet wilden annuleren en het daar wilden achterlaten. In december een dag voor de reis probeerden we webcheck in te voeren om te ontdekken dat onze tickets waren geannuleerd. Bij contact kregen we te horen dat sinds we niet in oktober hebben gereisd, het systeem de tickets voor december zelf in oktober zelf heeft geannuleerd. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice en ze bleven de vraag afwenden en vroegen een e-mail te sturen. Mijn e-mail werd verder afgebogen om me te vragen het klachtengedeelte op de website te bezoeken. Ten slotte klaagde ik bij de CEO Thomas Kluhr terwijl we de tickets betaalden en waren geschokt dat Swiss Air niet eens de hoffelijkheid had gekregen om ons op de hoogte te brengen van annuleringen, noch hadden ze enige achting voor het ongemak veroorzaakt aan moeder die met een twee jaar reist oud. Als reactie hierop kregen we een clausule van T & C's te zien. "3.3.6 Houd er rekening mee dat als u niet komt opdagen voor een vlucht zonder ons vooraf te adviseren, wij alle reserveringen die u heeft voor uw heen- of terugreis kunnen annuleren.". Ik betwistte dit omdat dit niet alleen een oneerlijke clausule is, maar nog belangrijker is dat we Swiss Air vooraf hebben geïnformeerd en categorisch hebben gevraagd om onze tickets niet te annuleren. Ik heb sindsdien meerdere follow-ups gemaakt en geen reactie ontvangen. Dit was een verschrikkelijke ervaring met Swiss Air. Het is echt jammer dat ze besluiten om de volledig betaalde tickets van klanten te annuleren, ondanks dat ze van tevoren op de hoogte zijn gesteld en terwijl ze tientallen advertenties op e-mails kunnen sturen, kunnen ze geen e-mail naar een klant sturen of hun systeem beslissen om de tickets te annuleren . In december moesten we duurdere tickets boeken bij een andere luchtvaartmaatschappij om Amsterdam te bereiken.

Ik eis volledige terugbetaling van de tickets op terwijl ze werden betaald en Swiss Air annuleerde ze zonder geldige reden of kennisgeving. Het was schokkend en veroorzaakte groot ongemak. Ik moest op korte termijn duurdere tickets kopen bij een andere luchtvaartmaatschappij.

Wij vinden dat Swissair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Urvashi Goyal