Klacht Switch Collectief: Het totaal overrompelen en overvallen met als doel te verkopen. Geen nee dulden.

Abruzzo001

Na een drukke werkdag belde 2 vriendelijk en net ogende jongemannen vanavond om 18:30 aan. Eerst was ik niet van plan ze binnen te laten maar toch gedaan toen deze heren zich voorstelden van het Switch Collectief te zijn.

Op dat moment was ik alleen thuis en eerlijk gezegd, gezien de vele woningovervallen in mijn stad momenteel, eigenlijk niet zo op mijn gemak, ondanks het keurige uiterlijk van de heren en het getoonde pasje van Switch Collectief.

Amicaal babbelend liepen ze mijn huiskamer in en voor ik het wist zaten de heren aan mijn eettafel en had ik hun te persoonlijke vragen beantwoord, tevens over mijn aanstaande emigratie later dit jaar. Ik werd in een rap tempo overspoeld met tarieven, ik als ´slapende´ klant van Energie Direct betaalde teveel en natuurlijk het welkomstcadeau van 100 euro. Ik vond het eigenlijk raar dat ze met Budget Energie (tevens een folder) kwamen als nieuwe leverancier (ze waren toch van Switch Collectief??) Toen ik aangaf eerst eens met Energie Direct contact op te nemen over de tarieven van 2019, werd me een Ipad onder de neus gedrukt, of ik wilde tekenen, wat ik, toch wel overrompeld, deed. Maar, Ik kon binnen 14 dagen op mijn beslissing terug komen. Dat heb ik de dag erop ook gedaan.

Met wie heb ik nu eigenlijk gesproken vroeg ik me later af…. Nadat beide heren mijn huis verlaten hadden, heb ik op internet gekeken en las ik dat de 100 euro als welkom terugbetaald moet worden als men binnen 1 jaar het contract beëindigd. Dit is mij niet medegedeeld terwijl ik wel aangaf later dit jaar te emigreren en het voorbeeld noemde van Nuon die het welkomstgeschenk pas na een jaar betaalt.

Het gaat tenslotte om het ´scoren´ van nieuwe klanten. Maar ik heb aan deze 'agressieve' benadering een zeer vervelend gevoel overgehouden. Mannen die zich niet realiseren dat een vrouw alleen in huis (zeker s´avonds) eigenlijk heel kwetsbaar is en een veel te amicale en persoonlijke benadering die niet professioneel en zakelijk over komt. Daarnaast werd verzwegen door beide heren dat de 100 euro welkom terug betaald dient te worden als binnen een jaar het contract beëindigd wordt. Ik doe in ieder geval nooit meer de deur open voor onbekenden en heb hier een heel vervelend gevoel van overgehouden.

Anderen hierop wijzen dan men alert is en weerstand biedt tegen dit soort praktijken.

Wij vinden dat Switch Collectief hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Switch Collectief?