Klacht T-Mobile : contract ontbonden maar telefoonnummer niet porteerbaar

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 2733
Gebruiker
j.w.
Datum
12 reacties

Details

Klacht

Met behulp/onder druk van Consuwijzer.nl over inflatieberekenng heeft T-Mobile eindelijk de ontbinding van mijn contract geaccepteerd. Maar nu willen ze het telefoonnummer niet prijsgeven aan mijn nieuwe provider. Niet porteerbaar wordt als reden genoemd., is dus geen duidelijke reden.

Gewenste oplossing

Bij contractverlenging vorig jaar kreeg ik ineens een spooknota, contract was ineens verlengd, van 6 euro naar 18.75 per maand, zonder verder overleg.
Je staat met de rug tegen de muur, wil het nummer graag behouden en gaat dan maar gauw akkoord. De voorlichting voor het nieuwe contract bleek later geheel anders, belminuten naar boven afgerond, belstatus op de site constant niet bijgehouden, etc. etc.
De inflatie ineens na pas 9 maanden deed me besluiten alles op te willen zeggen.
Kreeg geeneens reactie op mijn brieven.
Dus na 4 jaar bellen met T-Mobile een zeer slecht bedrijf gewoorden ( voor bestaande klanten)
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

12 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Lambeck,
    Wij hebben uw abonnement naar aanleiding van uw klacht, en op uw verzoek op 12 mei vroegtijdig beëindigd. Zodra dit gebeurd is het niet meer mogelijk om behoud van nummer aan te vragen.
    Om dit alsnog mogelijk te maken heb ik nu uw nummer weer geactiveerd. Daarnaast heb ik contact opgenomen met uw nieuwe provider en aangegeven dat zij een nieuw verzoek kunnen doen tot het overnemen van uw nummer binnen een termijn van 7 dagen. Zij gaan deze nieuwe aanvraag zo spoedig mogelijk indienen.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile klantenservice
  2. Auteur
    j.w.
    Datum
    De brief is van 12 mei met deze inhoud..
    Hierbij bevestigen wij dat uw T-Mobile contract met mobiel nummer 06xxxxxxxx door ons wordt stopgezet op 22/03/2012 10:42:22
    De opzegging van uw abonnement heeft impact op de facturen rondom de beëindiging van uw abonnement. Let op: T-Mobile brengt uw vaste maandkosten vooruit in rekening.
    Mijn nieuwe provider heeft al 3x een verzoek ingediend en geef nu dan gewoon antwoord of het kan en evt. waarom niet.
  3. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Lambeck, Zoals reeds aangegeven in een e-mailwisseling, is uw aanvraag tot nummerbehoud goedgekeurd. Helaas zijn we niet tot een overeenkomst gekomen betreffende een passende compensatie. Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  4. Auteur
    j.w.
    Datum
    Zo wordt je afgelegd en zo weet T-Mobile je weer re bereiken, maar nergens trekken ze zich ergens wat van aan. Zei al dat ze mij niet hoeven te benaderen maar via deze site. Ook geen excuus voor de inflatieberekening wat niet in het contract staat, geen excuus voor Consuwijzer, geen 3x excuus voor Simyo voor nummerbehoud, geen excuus voor Sanne van hun eigen klantenservice die niks mocht. Kortom ze doen maar, niet wetende wat de klant voor werk moet doen om zijn recht te krijgen. .
  5. Auteur
    j.w.
    Datum
    _Klachtenmanagement wil me met 50 euro afschepen voor het ongemak.
    Valt zeker niet onder de klantenservice.
  6. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Lambeck,T-Mobile is van mening dat we u een passend voorstel hebben gedaan.Daar kunt u nog steeds gebruik van maken.Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  7. Auteur
    j.w.
    Datum
    De mening van T-mobile over inflatieverhoging, contractontbinding en nummerbehoud bleek ook niet te kloppen, dus stel die mening eens bij.
    Passend is in dit geval eens toegeven dat de winstmaximalisatie niet ten koste van de klantenservice moet gaan, door ze bevoegdheden te ontnemen, dan was het al eerder opgelost. Dus bekijk het nu eens van mijn kant en betaal die 100 euro schadevergoeding.
  8. Auteur
    j.w.
    Datum
    Ik zal die 100 euro eerlijk verdelen onder diegene die door T-Mobile misleid is en wel als volgt.:
    20 euro voor consuwijzer,
    20 euro voor klachtenkompas,
    20 euro voor Simyo,
    40 euro voor me, myself en I.
  9. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Lambeck,We willen nogmaals aan u meedelen dat T-Mobile bij haar standpunt blijft. T-Mobile is van mening u een passend aanbod te hebben gedaan. Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  10. Auteur
    j.w.
    Datum
    Nog steeds geen (belofte voor 15 juni) nummerbehoud doorgevoerd, creditnota van 28 mei nr 901164301170 is nog steeds niet voldaan, inflatiecorrectie is3 maandenlang onrechtmatig geïncasseerd en die miezerige 50 euro niet spontaan betaalt. Dus heb nog niks bereikt.
  11. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Lambeck, Bedankt voor uw reactie. T-Mobile heeft reeds per e-mail aan u bevestigd dat nummerbehoud op 14 juni 2012 zal plaatsvinden. De betreffende creditnota is reeds verrekend met de openstaande rekeningen van april en maart 2012. Het resterende bedrag van €0,29 wordt automatisch aan u uitgekeerd na het beëindigen van uw contract.T-Mobile is niet van mening onrechtmatig geïncasseerd te hebben. De inflatiecorrectie staat vermeld op de prijslijst van uw abonnement. De Algemene Voorwaarden alsmede de prijslijst zijn van toepassing op de overeenkomst. Ter verduidelijking heb ik u deze per e-mail toegezonden. Met vriendelijke groet
    T-Mobile Klantenservice
  12. Auteur
    j.w.
    Datum
    Er staat geen datum onder de toegestuurde voorwaarden. Mijn contract + voorwaarden zijn van januari 2011 en daar staat duidelijk volgens consuwijzer.nl geen inflatiecorrectie in vermeld.
    Administratief is het dus een puinhoop (zie ook andere klagers) bij jullie; contract is op 22 maart beëindigd - zie boven- daarna is er niks meer betaald dus vanwaar die creditnota?

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over T-Mobile ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen