Opgelost door T-Mobile : Extreem hoge rekening voor dataverkeer (524,11 Euro)

kokot-san

Op 21-11-2013 werd een extreem hoog bedrag afgeschreven door T-mobile: 524,11 Euro. Het is nog steeds niet duidelijk waarom dit bedrag zo ontzettend hoog is. Mijn vrouw durft niet meer te internetten op haar mobiel ook niet via WiFi.

Frapante is dat we eind vorige periode al een onverklaarbare verhoging in dataverkeer constateerden. Ik heb contact opgenomen met T-mobile maar er werd mij geadviceerd om de 1GB bundel te houden voor ons type datagebruik. Een maand later krijg ik deze rekening gepresenteerd.

We komen nu financieel in de problemen doordat er iets niet goed zit op mijn vrouw haar telefoon of bij T-mobile. De bedragen die hiervoor gerekend worden zijn ook ongelooflijk (!) beknellend. Ik heb het in mijn kenniskring hier veelvuldig over gehad, en zo kreeg ik te horen dat VodaFone keurig netjes aangeeft als het dataverkeer plots explodeert zonder aanleiding.

Graag willen wij een volledige kwijtschelding van het bedrag voor deze onverklaarbare piek van dataverkeer!

We snappen echt niet dat voor het verplaatsen van data, zonder dat wij daat weet van hebben, tot zulke extreme (!) bedragen kan leiden. Ook snappen wij niet waarom we geen notificatie krijgen als we over ons datalimiet heengaan zodat we op tijd maatregelen kunnen nemen. 524,11 Euro is enorm veel geld voor ons.

kokot-san
    Ik lees op de site van T-mobile dat ze een waarschuwings SMS sturen wanneer een gebruiker over de bundel heengaat. Waarom hebben we deze niet ontvangen? Lijkt me duidelijk dat als T-mobile dit wel had gedaan, dat we dan meteen maatregelen hadden genomen en geen extra kosten voor dataverkeer hadden gehad. Nu voelen we ons aardig beetgenomen door T-mobile!
    T-Mobile
    Geachte meneer Van der Zee,T-Mobile heeft naar aanleiding van uw bericht getracht telefonisch contact met u op te nemen. Immers, in sommige gevallen is het beter om middels een telefoongesprek direct de juiste oplossing te bieden en om door te vragen naar informatie die nog ontbreekt in uw bericht. Helaas was u niet bereikbaar. Kunt u aangeven wanneer u telefonisch bereikbaar bent? Met vriendelijke groet
    T-Mobile Klantenservice
    kokot-san
    Hoi T-Mobile Klantenservice, ik ben vandaag bereikbaar va 13:30.
    Mvg,
    Andrej
    T-Mobile
    Beste meneer Van der Zee,Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij zijn blij dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
    kokot-san
    Uiteindelijk 100 Euro regeling voor eigen risico. Scheelt stukken en daar zijn we uiteraard blij mee :) Maar, voor dat geld hadden we 20 maanden onbeperkt data kunnen hebben. Daarom heb ik toch nog steeds grote vraagtekens bij de enorme bedragen die in rekeing worden gebracht voor dit soort ongelukjes, terwijl T-Mobile voor 5 Euro per maand onbeperkt data blijkbaar al winst kan maken.

kokot-san

Ook een klacht indienen over T-Mobile ?