Opgelost door T-Mobile : Na 1,5 jaar heb ik nog steeds geen glasvezel

content Opgelost
Willem

April 2021, vandaag bijna 1,5 jaar geleden kreeg ik een mail van T-Mobile dat mijn bestelling voor 1000mbit glasvezel geplaatst was. Ze waren net klaar met het aanleggen van de glasvezel draden in de straat. Het was nu alleen wachten op een afspraak om de kabel daadwerkelijk bij mijn woning naar binnen te trekken. Omdat ik in mijn woning nog geen internet had, kreeg ik tijdelijk een 4G code zodat ik via een mobiele hotspot nog een weekje kon internetten. Heel erg netjes van T-Mobile.

Na een week niets gehoord te hebben en een verlopen 4G code besloot ik de helpdesk van T-Mobile te bellen. Waarom was er nog geen afspraak ingepland? Een tussenpartij, Volker Wessels moet de kabel naar binnentrekken. Ik belde een aantal weken achter elkaar wekelijks met zowel T-Mobile en Volker Wessels om een afspraak te maken zonder success. Uiteindelijk kreeg ik een nummer van een kleine aannemer die de kabel naar binnen gaat trekken.

Na een belletje met die partij blijkt dat het papierwerk nog niet geregeld is. Ik woon in een appartement. Voordat er iets kan gebeuren moet de VvE het geheel goedkeuren. Volker wessels moet de documenten aanleveren bij de VvE en dan kunnen deze in de volgende (kwartaalijkse) bijeenkomst goedgekeurd worden.

Na de VvE bijeenkomst ga ik ervanuit dat alles geregeld is. Blijken de documenten nooit opgestuurd. Ik bel met Volker Wessels maar ik kom niet aan de telefoon met het team wat de installaties regeld… Er wordt me verteld dat de documenten zsm worden gestuurd. Dat betekent na telefoneren met T-Mobile ; over 3 maanden goedkeuring VvE en over 6 maanden glasvezel.

In de tussentijd krijg ik (gratis!) 4G codes om de tijd te overbruggen. Best netjes! Maar het is corona lockdown en ik werk vanuit huis met slecht internet, video bellen is nauwlijks te doen. Dus ik baal wel echt, daarnaast ben ik degene die erachteraan moet. Waarom? Ik ben toch de klant?

Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en er ligt nog geen glasvezel binnen. Ik bel met T-Mobile en wat krijg ik ineens te horen: uw bestelling staat op rood. We kunnen u geen glasvezel aanbieden. Enkel DSL… Wat?! Er ligt op nog geen 3 meter afstand een glasvezel kabel bij mij vandaan en het voorstel is om te gaan voor een technologie uit 1988?! Na 1,5 jaar ploeteren, bellen en regelen krijg ik te horen dat we het dan maar niet gaan doen?! Wat de f…

Ik snap hier echt niets van. Wat moet ik doen om glasvezel internet te krijgen? Het ligt hier toch niet voor niets in de straat?

Ik zou graag met iemand van T-mobile willen bellen die over het aansluiten van glavezel gaat. Ik vind het prima om af en toe ergens achteraan te gaan, maar als consument sta ik niet in een positie om dit allemaal te regelen. Ik zou graag willen dat iemand van T-mobile dit doet en zorgt dat dit gebouw glasvezel kan gebruiken. Het zou fijn zijn als ik actief geinformeerd wordt over de status hiervan.
Het telefoontje met het escalatie team van T-mobile was erg professioneel. Ik ben blij dat ze me zo snel benaderd hebben. Ze hebben me een beetje korting op mijn DSL gegeven voor het ongemak, dat vind ik een mooi gebaar. Maar het belangrijkste is dat ze de belofte gedaan hebben dat dit intern goed onder de loep genomen gaat worden. Hopelijk komt er wat van terecht en heb ik hier binnen niet al te lange tijd alsnog glasvezel in huis.

Willem
    Zojuist weer mijn wekelijkse gesprek met de helpdesk van Tmobile gehad. DSL was toch echt mijn enige optie, over een datum voor glasvezel op mijn adres is ineens helemaal niets bekend. Ik kan niet langer zonder internet, dus ik moest dit wel afsluiten. Ironisch genoeg krijg ik nu dezelfde mail in mijn inbox als 1,5 jaar geleden; een overeenkomst van T-mobile, maar dit keer voor DSL in plaats van internet..

Hoe kan dit gebeuren?
    T-Mobile
    Goedeavond,

Vandaag hebben we je een e-mail gestuurd met een oplossing.
    Als je tevreden bent, wil je dan de klacht op Klachtenkompas sluiten?

En laat anders weten wanneer we je kunnen bellen, we komen graag met je in contact!

Groetjes, Team Privacy & Complaints

Ook een klacht indienen over T-Mobile ?