Opgelost door T-Mobile Mobiel: Belabonnement gehalveerd van 120 naar 60 minuten zonder waarschuwing

TelV

In october 2016 heb ik een contract met T-mobile afgesloten voor het "Stel Samen en Stel Bij" abonnement voor twee jaar. Het abonnement bestaat uit de kosten van een nieuw telefoontoestel, 3GB dataverbruik en 120 minuten telefonie per maand. Normaal gesproken zal 120 minuten beltegoed meer dan voldoende zijn voor mij omdat ik weinig bel.

Maar, vanwege een geschil van mening met mijn Internetprovider t.w. Online.nl heb ik meerdere malen hen moeten bellen waarbij mijn beltegoed bijna op was en dus niet voldoende zou zijn om meerdere belkosten te dekken. Daarom besloot ik om over te stappen naar het onbeperkt belabonnement. Toen dacht ik dat dat deze zal worden toegevoegd aan die 120 minuten die tot op dat moment van toepassing was. Wat dat betreft heb ik geen bezwaar twee keer abonnement kosten ad 2,50 te betalen voor één maand.

Op het moment dat ik mijn aanvraag had ingediend had ik nog 26 minuten beltegoed. Maar, tot mijn verbazing bleek dat ik deze belminuten helemaal kwijt ben omdat, T-mobile mijn oorspronkelijk belabonnement van 120 minuten heeft gehalveerd naar 60 minuten! Daarna heeft men berekend dat die 60 minuten voor slechts 10 dagen voldoende zou zijn om de belkosten die ik al had gemaakt te voldoen. Vervolgens heeft T-mobile mij de kosten van het bellen buiten de bundel van die 60 minuten in rekening gebracht tot de dag wanneer ik het onbeperkte belabonnement had aangevraagd. Het betreft hier een periode van drie dagen waarbij er €9,28 aan overige kosten in rekening zijn gebracht.

Deze strategie van T-mobile vind ik beslist oneerlijk. Er staat niets in de algemene voorwarden voor consumenten dat ze dit moge doen. Er worden dan ook geen waarschuwing gegeven dat het wijzigen van het abonnement nadelig kan zijn.

M.i. moet het men overduidelijk zijn dat de reden om over te stappen naar het onbeperkt belabonnement is om de hoge belkosten buiten de bundel te besparen en dus niet meer kosten te maken. Als ik van tevoren had geweten dat overstappen naar een onbeperkt belabonnement midden in de maand voor mij zo nadelig zal zijn had ik het zeker niet gedaan. Ik bezit nl. een vaste telefoontoestel en kan deze gebruiken indien nodig.

Maar nu zit ik met extra kosten te moeten betalen bovenop de bijkomende maandelijkse kosten van het onbeperkte telefonie wat ik heel erg vervelend vind.

Ik heb reeds contact met T-mobile gehad door mijn klacht te melden op hun forum.

Maar dat heeft niet geholpen helaas.

De overige kosten van 9,28 aan mij terug te betalen.

TelV
    Helaas tot op heden heb ik niets vernomen van het bedrijf.
    T-Mobile
    Beste meneer Verney,

Ik heb u zojuist gesproken en hoop u klacht naar tevredenheid te hebben opgelost. Wilt u zo vriendelijk zijn deze klacht te sluiten?

Klantenservice T-Mobile

TelV
De overige kosten worden vergoed en verrekend met de navolgende faktuur. Prima!

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?