Klacht T-Mobile Mobiel: Bellen naar 14010 (gezamenlijke gemeente nummer) wordt gezien als service nummer.

Klachtnummer
# 25252
Gebruiker
Manodj
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een tijdje geleden gebeld naar gemeente Rotterdam via de gezamenlijke gemeente nummer (14010).
Bij mijn factuur overzicht zie ik nu opeens dat dit een servicenummer is waardoor ik extra kosten maak. Dit wordt tijdens het telefoongesprek niet gemeld cq. aangegeven.
Ik heb T-Mobile nog niet hiervoor benaderd, maar probeer via de weg een oplossing te vinden omdat ik in de toekomst vaker de gezamenlijke gemeente nummer (14010) moet bellen en dan telkens tegen hetzelfde probleem loop.

De oplossing

- Telefoon kosten voor bellen naar 14010 (Gezamenlijke gemeentenummer) moet als normale verbinding van mobiel naar vast worden berekend en niet als service nummer.
- Ik moet niet weer voor verassing komen te staan als ik weer naar de gezamenlijke gemeentenummer bel.

3 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste klant,
    Hartelijk dank voor uw melding. U ontvangt van ons zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile klantenservice
  2. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Ramcharan,
    Op de prijslijst behorende bij uw abonnement wordt het tarief benoemd van 14...- nummers. Deze worden buiten de belbundel berekend, plus de kosten van het betreffende servicenummer. In dit geval worden er geen extra kosten berekend, maar valt het nummer wel onder het tarief wat u buiten uw bundel betaald.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile klantenservice
  3. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Ramcharan,
    Het klopt dat het tarief berekend wordt voor het bellen van mobiel naar vast. Dit is overigens hetzelfde tarief voor het bellen naar mobiele nummers. Overigens wordt ook door gemeentes verwezen naar de tarieven van de gekozen provider.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile klantenservice

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen