Opgelost door T-Mobile Mobiel: Communicatie over oude toestelverzekering is slecht als men nieuw abonnement en toestel krijgt

Clemens

Na afloop van mijn abonnement mocht ik bij het sluiten van een nieuw abonnement een nieuw toestel. Daarom heb ik een nieuw toestel gekregen. Alles werd afgesloten. Ik hoefde niets meer te doen, zo verzekerde de medewerker (id042166) mij.

Wat ik echter wel had moeten doen is de verzekering afsluiten van mijn oude toestel. Dat moest ik zelf aangeven bij Chubb European Group SE (hierna: Chubb). De verzekering die ik nota bene via T-mobile zelf heb afgesloten.

Wat ik echt waardeloos vind, is dat niemand van Chubb dan wel van T-mobile mij hierop gewezen heeft. Tussen die twee is wel een korte lijn te vinden als het gaat om een verzekering afsluiten, maar het is dan weer niet mogelijk om een verzekering op te zeggen (in de t-mobile winkel).

Het is natuurlijk logisch dat je zelf verantwoordelijk bent voor de contracten die je afsluit, maar hier vind ik het bijzonder irritant dat ik het gevoel kreeg dat ik klaar was met alles regelen. Ik heb nu EUR 167,12 betaald aan een verzekering voor een toestel dat ik een jaar lang niet heb gebruikt. Na een beetje googlen, kom je erachter dat veel meer mensen deze 'fout' maken.

Het zou dan ook een goed idee zijn om ervoor te zorgen dat mensen erop worden gewezen dat zij bij aanschaffing van nieuw toestel de verzekering zelf moeten opzeggen van hun oude toestel (T-Mobile). Het zou nog beter zijn als dit direct in de T-mobile winkel kan worden geregeld.

Waarom is dit niet zo???

Ze moeten aanpassen dat de verzekering ook in de T-mobile winkel opgezegd kan worden. En mensen daarop wijzen. Als je een nieuw toestel krijgt en dat wil verzekeren, wil je dan je oude toestelverzekering niet ook gelijk opzeggen.

Zeker als je wel een toestelverzekering kan aangaan in de winkel, dan vind ik dat je dat ook in de winkel moet kunnen opzeggen.

Waarom?
    T-Mobile Mobiel
    Beste mevrouw/meneer,

Klantenservice T-Mobile
    T-Mobile Mobiel
    Beste meneer/mevrouw,
    Ik heb u een e-mail gestuurd met een verzoek aan te geven wanneer ik u terug kan bellen.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice T-Mobile

Clemens
T-Mobile heeft aangegeven het bedrag dat ik voor de verzekering van het oude toestel heb overgemaakt, vanaf het moment dat ik een nieuw contract heb ondertekend, terug te storten. Ik ben bijzonder tevreden met deze oplossing en dankbaar voor het tegemoetkomende gebaar. Ik trek dan ook graag bij dezen de klacht in.

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?