Klacht T-Mobile Mobiel: Gedwongen overstap van Relax naar StelSamen&StelBij met verval opgespaarde tegoed

Klachtnummer
# 137193
Gebruiker
Steffen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb vandaag bericht ontvangen dat mijn Relax 25 abonnement eenzijdig wordt aangepast naar een StelSamen&StelBij abonnementsvorm.

Ik kan de keuze accepteren, of per direct opzeggen. In beide gevallen komt mijn opgebouwde saldo van zo'n 600,- euro hierbij te vervallen. Met name de insteek 'slikken of stikken' stuit mij tegen de borst. Ik ben al vanaf '98 trouwe klant.

Ik heb geen behoefte aan een abonnement met onbeperkt bellen en smsen. De reden van mijn hoge spaartegoed is omdat mijn belgedrag de laatste 5 jaren behoorlijk is veranderd.

De hoogte van dit opgebouwde tegoed is de voornaamste redenen geweest om niet eerder over te stappen op een interessanter en beter passende abonnementsvorm. Ik heb deze abonnementsvorm al sinds 2010. Hoe kan ik in 30 dagen een opgebouwd tegoed van al die jaren opmaken?

De oplossing

Ik heb geen moeite met de overstap naar een andere abonnementsvorm, maar dan zou ik wel graag gecompenseerd willen worden voor het verlies van dit jarenlang opgebouwde saldo.

Eventuele oplossingen zouden kunnen zijn het resterende tegoed overzetten naar een prepay sim, inzetten als toestelkorting, of omrekening in belminuten en deze bij de nieuwe abonnementsvorm optellen.

Ik zou het nog het mooiste vinden om over te stappen op een StelSamen&StelBij met 120min per maand, en dan het huidige tegoed van mijn Relax-abo als houdbare belminuten hierbij geteld te krijgen. Dan compenseer ik het misschien de komende 10 jaar nog een keer.

3 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Geachte heer van Loon,

    Het spijt ons te vernemen dat u zich niet kunt vinden in het gedane voorstel. Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Wij verzoeken u vriendelijk om uw klacht te sluiten.

    Met vriendelijke groet,

    T-Mobile Klantenservice
  2. Auteur
    Steffen
    Datum
    De reactie van Tmobile is volledig geautomatiseerd, zie andere reacties. Zoals verwacht een standaard knip en plak reactie van T-Mobile. Er wordt geen oplossing gegeven. Ik weet al wat de volgende reactie gaat zijn, namelijk:
    "Wij begrijpen dat dit niet het gewenste antwoord is. Wij kunnen u echter geen ander voorstel doen. Wij verzoeken u vriendelijk om uw klacht te sluiten.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice "
    Klantenservice, wat is dat?
  3. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Geachte heer van Loon,

    Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en zijn tot een oplossing gekomen. Wij verzoeken u vriendelijk om uw klacht te sluiten.

    Met vriendelijke groet,

    T-Mobile Klantenservice

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen