Opgelost door T-Mobile Mobiel: Geen dekking, kunnen niet mobiel bellen of gebeld worden

content Opgelost
PP Schermers

Enkele maanden al problemen met mijn gsm, recent ook met die van mijn vrouw. Gesprekken vallen gewoon weg, inkomend of uitgaand gesprek blijft hangen en valt dan weg. Dacht aanvankelijk dat het aan mijn (nieuwe sinds nov2019) gsm lag, maar nu zelfde klacht op die van mijn vrouw.
We zijn niet meer bereikbaar, ik miste vorige week al een belangrijke vergadering waarbij we moesten inbellen vanuit huis.
Vandaag na uren via mijn skype op eigen beltegoed T-Mobile klantenservice aan de lijn. Dit nadat ik gisteren al persoonlijk naar Phonehouse in Hoogerheide was gereden omdat ik ze niet kon bellen.
Klantenservice geeft aan, na heeeel veel zoeken en wachttijd, dat ze geen klachtenbrief hebben. Vreemd. Dan, na doorschakelen naar een 'technischer' iemand, blijkt dat er eerst een uitgebreid dekkingsonderzoek moet worden gedaan VOORDAT ze verder iets kunnen doen. Dus het gehele weekend zonder beide gsm's (we hebben geen vaste lijn). En, heel opmerkelijk, toch zegt de site van T-Mobile heel vrolijk dat de dekking bij ons, zowel binnen als buiten, "Zeer goed" is.
Er staan op elke klachtensite die je maar opent alleen maar negatieve commentaren over T-Mobile. Vandaag ben ik van pure frustratie nogmaals naar Phonehouse in Hoogerheide gereden. Daar kreeg ik te horen dat ze de zaak ge-escaleerd hebben omdat ze minstens 40 klachten over de dekking in Ossendrecht, Putte en omgeving hebben gehad vandaag! Er is dus echt iets aan de hand, en niet zoals de site doet vermoeden koek-en-ei over de dekking.
Ik wil graag per omgaande probleemoplossende acties door T-Mobile en toezeggingen, met onkostenvergoeding. Als T-Mobile hier geen harde garanties op kan geven, zsm ontbinding van onze contracten.
Wij zijn destijds van een andere provider overgestapt wegens de zogenaamd zo goede dekking van T-Mobile, het tegenovergestelde blijkt nu waar te zijn, en bij velen, zo lees ik overal (bijv. Ervaring.nl meldt 390 uit de 437 meldingen als "Afgeraden", dat is meer dan 89% negatief.)

Ik wil graag per omgaande probleemoplossende acties door T-Mobile en toezeggingen, met onkostenvergoeding. Als T-Mobile hier geen harde garanties op kan geven, zsm. ontbinding van onze contracten, zonder dat dit ons verdere financieële tegenslagen of kosten bezorgt.

T-Mobile Mobiel
    Beste meneer Schermers,

Klantenservice T-Mobile
    02 juni:
    27 mei gebeld door T-Mobile: inderdaad toch probleem met dekking, iets met hun mast! En erkend dat dit heel vervelend is. Of we bereid zijn af te wachten. Voorstel tot uit 25% korting op facturen. Een en ander zou nog schriftelijk worden bevestigd. Ik gaf aan dat als zaken niet geremedieerd worden, ontbinding contract enig is, hoewel ik daar ook niet op zit te wachten omdat ik daar geen tijd voor heb om andere provider te zoeken. We wachten weer/nog maar raken het beu.
    PP Schermers
    T-mobile kan probleem niet (direct) oplossen. Eindelijk een bevestiging dat er dus wel degelijk storing en geen dekking was dmv een flutterig sms'je en paar dagen terug.
    Nu genoodzaakt on te zoeken naar andere provider want probleem duurt voort voorlopig.
    Niet eens met kostenreductie vanaf datum melding. Onze facturen duiden heel duidelijk lang durende problemen aan. En betaalt tmobile de nieuwe aansluitkosten als we overstappen? En een positieve regeling voor de afbetaling of teruggave van recent gekochte gsm...?? Toch wel een aantal punten die door tmobile op betere wijze moeten worden opgelost op klantgerichte wijze. Tot zover nog niet echt onder de indruk.
    PP Schermers
    Onze reactie staat nog open, geen verdere reactie van t-mobile ontvangen...
    Goedemorgen,

Uitermate treurige (non-)reactie vanuit t-mobile.
    Noch op Klachtencompas, noch direct meer contact sinds ik moest aansporen voor de eerste reactie op schrift door jullie!

Graag vernemen we toch per omgaande jullie reactie en antwoord hierop.

Helaas zien we ons anders genoodzaakt om de zaak verder te escaleren. Het probleem houdt aan en jullie blijven als T- mobile weer stil.
    T-Mobile Mobiel
    Beste meneer/mevrouw,

Inmiddels hebben wij uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij hebben u een email gestuurd met een uitleg van de afhandeling.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

Klantenservice T-Mobile
    Per 2406'20:
    Klacht uiteindelijk naar behoren en verder netjes door T-Mobile afgehandeld (dank je wel Sjoerd (privacy & complaints specialist).
    Nu alleen nog in afwachting van finale verrekening (restitutie) en inmiddels geporteerd naar andere provider.

PP Schermers
Account voortijdig beëindigd, overstap naar andere provider en restitutie abonn.kosten en overstapkosten.

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?