Opgelost door T-Mobile Mobiel: Internet snelheid weekpas buitenland na verbruik 100 MB terug naar onder de 10 Kb/s i.p.v. 64 Kb/s

Anoniem

Na mijn klacht gemeld te hebben bij T-mobile weigert men nog verder te communiceren en beschouwd de klacht als afghandeld. Ik ga hier niet mee akkoord. Het geval is als volgt:

Ik heb in het buitenland (Frankrijk) diverse malen contact gehad met klantenservice vann T-mobile over het volgende. Na het aanschaffen van een weekbundel internet haal ik prima down en uploadsnelheden. Als de 100 mb verbruikt zijn komt er een melding dat de snelheid wordt teruggeschroefd naar 64 kb/s. In de praktijk is dit niet het geval. Ik heb heel veel tests gedaan en heb deze als bijlage meegestuurd. Snelheden worden bereikt tot boven de 200kb/s, na verbruik van de 100mb gaat de snelheid terug naar onder de 10kb/s. Dit is het geval op dezelfde locatie en is dus geen netwerk issue. Dit heeft ook niets met de provider te maken.

Ik vind dit onacceptabel en heb hierdoor heel veel weekpassen moeten aanschaffen waarvoor ik compensatie wil ontvangen.

Op de faktuur van juli ben ik inmiddels gecompenseerd omdat men inzag dat er iets niet klopte aan de kant van T-mobile. Ik wil ook voor de maand augustus gecompenseerd worden. Feitelijk besodemieteren jullie de boel want de snelheid wordt bewust teruggeschroefd tot onder de 10Kb/s waardoor zelf iets simpels als email ophalen niet meer werkt en mensen dus gedwongen worden nieuwe passen aan te schaffen. Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn.
over het volgende. Na het aanschaffen van een weekbundel internet haal ik prima down en uploadsnelheden. Als de 100 mb verbruikt zijn komt er een melding dat de snelheid wordt teruggeschroefd naar 64 kb/s. In de praktijk is dit niet het geval. Ik heb heel veel tests gedaan en heb hier printscreens van. Snelheden worden bereikt tot boven de 200kb/s, na verbruik van de 100mb gaat de snelheid terug naar onder de 10kb/s. Dit is het geval op dezelfde locatie en is dus geen netwerk issue. Dit heeft ook niets met de provider te maken.

Op de faktuur van juli ben ik inmiddels gecompenseerd omdat men inzag dat er iets niet klopte aan de kant van T-mobile. Ik wil ook voor de maand augustus gecompenseerd worden. Feitelijk besodemietert T-mobile de boel want de snelheid wordt bewust teruggeschroefd tot onder de 10Kb/s waardoor zelf iets simpels als email ophalen niet meer werkt en mensen dus gedwongen worden nieuwe passen aan te schaffen. Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn.

Ik heb duidelijke printscreens van de snelheden en ook is duidelijk dat wat T-mobile aangeeft dat er geswitched wordt tussen 3g en GPRS netwerk na verbruik van de 100 MB niet klopt. Bij de lage snelheden wordt gewoon gebruik gemaakt van het 3g netwerk conform de printscreens.

compensatie voor aanschaf van onnodige weekpassen

T-Mobile
    Beste heer Kalbvleesch, Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen. Met vriendelijke groet,
    Ik wacht het af.
    T-Mobile
    Beste heer Kalbvleesch, Bedankt voor de duidelijke informatie in uw beschrijving.De situatie is als volgt: via uw smartphone kunt u gebruik maken van mobiel internet. U heeft ook bevestigd dat u snelheden boven de 200 kb/s haalt. Maar de snelheid die u zelf ervaarde heeft alleen betrekking op de snelheid van het up/downloaden. Op de achtergrond maken uw telefoon en sommige applicaties op uw toestel ook verbinding met internet. Per applicatie kan dit maar gaan om 1 kb/s, maar bij meerdere applicaties op uw telefoon wordt het toch een redelijk totaal. Een voorbeeld ter verduidelijking. Op het moment dat u de snelheid van 200 kb/s haalde, maakte u in werkelijkheid gebruik van 250 kb/s, inclusief de applicaties die op de achtergrond verbinding maakten. Op dat moment voelde u de impact hiervan niet, omdat 200 kb/s nog altijd een goede snelheid was. Maar wanneer de maximale snelheid naar 64 kb/s wordt gezet, wordt de impact van het "achtergrond-verbruik" zeer groot. En dan blijft maar een beperkte snelheid over om actief te verbruiken. Ook wanneer een speedtest wordt uitgevoerd lopen op de achtergrond applicaties mee, wat de gemeten snelheid naar beneden haalt.Wij begrijpen dat u, op basis van uw bevindingen, concludeert dat T-Mobile de snelheid extra afknijpt. Maar wij hopen met bovenstaande uitleg duidelijk hebben gemaakt dat de werkelijkheid anders ligt en dat T-Mobile niet de snelheid verder beperkt dan 64 kb/s.Omdat de oorzaak van de verminderde snelheid niet bij T-Mobile ligt maar bij de applicaties op uw toestel, willen wij niet de kosten van alle aangeschafte weekpassen kwijtschelden. Echter, omdat u over de maand juli bij wijze van uitzondering een coulance heeft ontvangen, willen wij deze coulance ook toekennen over augustus. Dit is echter eenmalig. Nu u op de hoogte bent van de omstandigheden, zal T-Mobile over deze kwestie in de toekomst geen coulance meer geven.Met vriendelijke groet,
    Anoniem
    Beste dame of heer,Ik ben ontwikkelaar van smartphone applicaties dus goed op de hoogte met deze materie.Om het tegendeel te bewijzen zou ik bijna geneigd zijn om een applicatie te onwikkelen...Ik ga akkoord met jullie voorstel.
    T-Mobile
    Beste heer Kalbvleesch,Dank voor uw reactie. U ontvangt binnenkort een schriftelijke bevestiging van de tegemoetkoming.Met vriendelijke groet,
    T-Mobile
    Beste heer Kalbvleesch,Inmiddels is de schriftelijke bevestiging verstuurd.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?Met vriendelijke groet,
    Bedankt voor de oplossing

Anoniem

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?