Opgelost door T-Mobile Mobiel: Kapot toestel geleverd, moet nu zelf opdraaien voor de kosten

Valentijn

4 Jaar geleden heb ik bij T-mobile een abonnement afgesloten met Iphone 4, bij de aanschaf heb ik dit toestel via T-mobile verzekerd. Op 21 augustus viel 2012 het toestel kapot en heb het toestel aangeboden bij de verzekering. Het toestel is vervolgens, tegen betaling van €40 eigen risico vervangen. Met dit nieuwe toestel had ik echter geen ontvangst en heb hierover contact opgenomen met T-mobile. Vanuit T-mobile kwam er uit dat het een dekkingsprobleem was en ik kreeg een korting op mijn abonnement aangeboden. Na verlengen met nieuw toestel was het probleem weg.
Inmiddels heb ik de ode Iphone 4 weggegeven en nu blijkt hetzelfde probleem van geen service zich voor te doen. Na een test met diverse simkaarten van andere providers bleef het probleem. Weer T-mobile gebeld en nu bleek het toch de antenne al die tijd te zijn. Vervolgens door T-mobile continu doorverwezen naar Apple en verzekering die niks voor mij kunnen betekenen, want de garantie is verlopen.

Omdat T-Mobile mij, toen het probleem zich voor de eerste voordeed, verkeerd heeft voorgelicht heb ik geen gebruik gemaakt van de 2 garantiemogelijkheden (Apple en Proassist verzekeringen). Volgens T-mobile lag het immers aan de dekking en niet aan de Iphone 4. Hierdoor heb ik het toestel niet aangeboden bij de verzekeraar of Apple zelf waar ik op dat moment nog garantie had. Het onnodig opsturen van een reparatie had geld kunnen kosten.
Ik heb inmiddels T-mobile al enkele malen gebeld en die willen helpen mits ik zelf alle reparatie kosten op me neem. Maar ik vind het raar en dat ik voor een toestel waarvoor ik vervangingskosten heb gemaakt en die vanaf dag 1 niet heeft gewerkt nogmaals €161 moet betalen.
Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar nu het erop aan komt laten ze zo in de kou staan en wordt je flink op de kosten gejaagd.

Mijn gewenste oplossing is dan ook dat T-mobile kosteloos mijn antenne probleem verhelpt. Ik heb immers betaald voor een kapot toestel.

T-Mobile
    Beste mevrouw/meneer, Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.
    Valentijn
    Contact gehad met T-Mobile maar het aanbod was teleurstellend. Men bood aan om de helft van de kosten voor de reparatie op zich te nemen maar dan moest ik wel naar een gelicenceerde partij waarmee T-Mobile samenwerkt. Deze aprtij heeft slechte recenties en de kosten konden met gemak de €200 overstijgen. Op de vraag of het toestel niet bij de lokale middenstander gemaakt kon worden voor €35 werd dit resoluut afgewezen. T-Mobile kon dan namelijk niet vaststellen of er wel gerepareerd was.
    T-Mobile
    Wij zijn telefonisch tot een oplossing gekomen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klacht te sluiten? Met vriendelijke groet, T-Mobile
    Valentijn
    Ik had het na 3 weken niet meer verwacht maar uiteindelijk toch een aanvaardbaar aanbod gehad. Gebeld door een medewerkster die wel toestemming gaf om de telefoon bij de lokale middenstander te laten maken en die zelfs bereid was de volledige €35 te vergoeden. Echter het toestal was inmiddels al gerepareerd. Ter compentsatie voor de moeite en tijd die dit allemaal heeft gekost hoef ik nu een maand geen abonnementskosten te betalen. Uiteindelijk dus toch een positief einde.

Valentijn

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?