Opgelost door T-Mobile Mobiel: Kosten voor datagebruik na aanschaf en ingebruikname nieuwe micro sim bij abonnement zonder internet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 66878
Gebruiker
Edu
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Begin juni een nieuwe micro sim aangeschaft / in gebruik genomen ivm aanschaf nieuw telefoontoestel waarin alleen een micro sim past.

Bij controle van de meest recente factuur 2e helft juni bleken kosten voor data/internetgebruik in rekening te zijn gebracht vanaf het moment dat de nieuwe sim in gebruik is. Ook viel op dat in de abonnement registratie een internetbundel is opgenomen, waar dit voorheen niet het geval was.

Ik maak bezwaar tegen de in rekening gebrachte kosten voor datagebruik omdat:
- Ik heb geen internet abonnement.
- Internetten was op de oude sim niet geactiveerd. Bij aanschaf van de nieuwe micro sim heb ik niet aangegeven mijn abonnement te willen wijzigen of de mogelijkheid voor internet te activeren.
- Bij ontvangst van de nieuwe micro sim is niet gemeld dat de sim is geactiveerd voor internet.

Over mijn klacht met Klantenservice via Facebook contact gehad, er wordt echter alleen gewezen op wat ik fout heb gedaan en niet gereageerd op mijn bezwaren.

De oplossing

De in rekening gebrachte kosten voor data/internetgebruik worden teruggeboekt en de betreffende factuur (en vervolgfacturen waar dit aan de orde is) worden aangepast.
De sim wordt gedeactiveerd voor internet: als ik in de toekomst internet nodig heb wil ik zelf kunnen bepalen wanneer de sim moet worden geactiveerd.

3 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste heer Pichel, Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen. Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  2. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer/mevrouw, Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij zijn blij dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  3. Auteur
    Edu
    Datum
    Prima opgelost, voorstel is in lijn met de gewenste oplossing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Edu
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen