Opgelost door T-Mobile Mobiel: Niet in willen gaan op een, door een 14-jarige veroorzaakte, torenhoge rekening

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 331405
Gebruiker
D.M. Sutmuller
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn 14-jarige zoon heeft nu sinds bijna 2 jaar een klein abonnement bij T-mobile. Maandelijks 500Mb internet (met een limiet om daar niet overheen te kunnen gaan) en 150 minuten bellen (zonder limiet, is niet mogelijk om in te stellen). Dit abonnement kost een kleine 8 Euro per maand.
Hij is in die tijd nog nooit over zijn 150 minuten bellen heen gegaan, hij belt weinig buiten met zijn mobiel.
Tot vorige maand, hij is toen tijdens zijn nieuwe krantenwijk met zijn vriendinnetje gaan bellen, zich niet realiserend dat dit geld zou gaan kosten. Thuis belt hij nl altijd via What's App en zijn puperbrein vind het logisch dat dit op straat ook gratis is.
Niet dus... In september voor 319 Euro gebeld! De maand erna voor dik 80 Euro.
Vandaag met T-mobile hierover contact gehad met de vraag of ze wellicht iets aan de hoogte van het bedrag kunnen doen uit coulance, helaas willen ze hier niks aan doen.
Ik vind het bizar dat wanneer je al bijna 2 jaar 8 euro per maand betaalt er niet een seintje uit kan gaan dat je ineens een buitensporig verbruik vertoont.
En ik vind het ook een beetje sneu dat je als groot bedrijf een jongen van 14 niet wat tegemoet kan komen voor kosten waarvan hij zich niet besefte dat hij die aan het maken was. Inmiddels is hij zich er terdege van bewust dat ongelimiteerd op straat bellen niet zonder kosten is. Wel jammer dat deze les zo duur is.

De oplossing

Ik zou graag willen dat mijn zoon niet helemaal hoeft op te draaien voor de onkosten van 400 Euro die hij niet bewust heeft gemaakt.

4 reacties

  1. Auteur
    D.M. Sutmuller
    Datum
    Jammer dat T-Mobile nog niet heeft gereageerd.
  2. Auteur
    D.M. Sutmuller
    Datum
    Helaas nog geen reactie. Blijkbaar is het niet de moeite waard om op een klacht te reageren. Voor mij de moeite waard om met mijn thuis abonnement en twee mobiele abonnementen te gaan shoppen.
  3. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Sutmuller

    T-Mobile heeft naar aanleiding van uw bericht getracht telefonisch contact met u op te nemen. Immers, in sommige gevallen is het beter om middels een telefoongesprek direct de juiste oplossing te bieden. Helaas was u niet bereikbaar. Kunt u aangeven wanneer en op welke telefoonnummer u telefonisch bereikbaar bent?

    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice T-Mobile
  4. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneerSutmuller,

    Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij zijn blij dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.

    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D.M. Sutmuller
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen