Opgelost door T-Mobile Mobiel: Onbekende contractvoorwaarden

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148022
Gebruiker
Hans
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn 2 jarig contract loopt af. Maandelijks betaal ik € 54,= voor bellen, internet en mijn toestel. Ik betaal per maand € 27,75 voor mijn toestel. Totaal over 2 jaar € 666,- zoals in mijn contract staat. Gelijk aan de kostprijs van mijn telefoon. Na afloop wil ik mijn contract door laten lopen in de veronderstelling dat mijn maandfactuur dan € 27,75 per maand lager is. Ik wil nl wachten op de iPhone 7. T-Mobile deelt mij echter mede dat de toestelkosten niet vervallen. Ik betaal weliswaar € 27,75 voor mijn toestel maar ik ontvang ook € 27,75 korting op mijn abonnement. Na afloop van mijn contract vervallen de kortingen ik ga ik € 59,= per maand betalen! Voor hetzelfde bel en internet gebruik betaal ik bij een sim only bij T-Mobile € 30,-. Dus adviseert T-Mobile mij een nieuw 1 of 2 jarig contract af te sluiten. Contractverlenging is dus een "verplichting" voor T-Mobile klanten om niet teveel te betalen. Ik voel mij genaaid door T-Mobile.

De oplossing

Als je na 2 jaar de toestelkosten hebt betaald dan moeten deze kosten vervallen. Uiteraard vervallen wel de andere kortingen. Voor een vergelijkbaar abonnement na afloop van mijn contract betaal zou ik nl ook € 27,= per maand minder betalen!

2 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer Vegter,

    Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en bent u inhoudelijk geïnformeerd
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  2. Auteur
    Hans
    Datum
    De medewerkster van de klachtenafd. gaf een andere reactie dan 5 eerdere T-Mobile medewerkers die ik via chat, mail en telefoon heb gesproken!! Het abonn. dat mij is verkocht, ondanks de betaling van de totale kosten van mijn telefoon vervallen de toestelkosten p/mnd niet, wordt door T-Mobile niet meer verkocht. Er zijn excuses aangeboden maar de oplossing is niet goed (genoeg). Kan mijn abonn. wijzigen tegen € 35 p/mnd. Ben al overgestapt naar Vodafone en betaal voor hetzelfde € 22 p/mnd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen