Opgelost door T-Mobile Mobiel: Onbekende contractvoorwaarden

Hans

Mijn 2 jarig contract loopt af. Maandelijks betaal ik € 54,= voor bellen, internet en mijn toestel. Ik betaal per maand € 27,75 voor mijn toestel. Totaal over 2 jaar € 666,- zoals in mijn contract staat. Gelijk aan de kostprijs van mijn telefoon. Na afloop wil ik mijn contract door laten lopen in de veronderstelling dat mijn maandfactuur dan € 27,75 per maand lager is. Ik wil nl wachten op de iPhone 7. T-Mobile deelt mij echter mede dat de toestelkosten niet vervallen. Ik betaal weliswaar € 27,75 voor mijn toestel maar ik ontvang ook € 27,75 korting op mijn abonnement. Na afloop van mijn contract vervallen de kortingen ik ga ik € 59,= per maand betalen! Voor hetzelfde bel en internet gebruik betaal ik bij een sim only bij T-Mobile € 30,-. Dus adviseert T-Mobile mij een nieuw 1 of 2 jarig contract af te sluiten. Contractverlenging is dus een "verplichting" voor T-Mobile klanten om niet teveel te betalen. Ik voel mij genaaid door T-Mobile.

Als je na 2 jaar de toestelkosten hebt betaald dan moeten deze kosten vervallen. Uiteraard vervallen wel de andere kortingen. Voor een vergelijkbaar abonnement na afloop van mijn contract betaal zou ik nl ook € 27,= per maand minder betalen!

T-Mobile
    Beste meneer Vegter,

Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en bent u inhoudelijk geïnformeerd
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

T-Mobile Klantenservice
    Hans
    De medewerkster van de klachtenafd. gaf een andere reactie dan 5 eerdere T-Mobile medewerkers die ik via chat, mail en telefoon heb gesproken!! Het abonn. dat mij is verkocht, ondanks de betaling van de totale kosten van mijn telefoon vervallen de toestelkosten p/mnd niet, wordt door T-Mobile niet meer verkocht. Er zijn excuses aangeboden maar de oplossing is niet goed (genoeg). Kan mijn abonn. wijzigen tegen € 35 p/mnd. Ben al overgestapt naar Vodafone en betaal voor hetzelfde € 22 p/mnd.

Hans

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?