Klacht T-Mobile Mobiel: Onterechte afschrijving SMS 8877

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 470483
Gebruiker
A.D.058
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Zie op mijn factuur van T Mobile een bedrag staan van 2 x € 5 00 voor een
Sms dienst 8877 van HEALTH ACADEMY waar ik mij niet voor heb aangemeld. Dit soort praktijken komen vaker voor waar de mensen vaak ongewild voor betalen. De oplossing die ik wil is de terug betaling van € 10,00 die T Mobile mij in rekening brengt op mijn factuur.

De oplossing

Terug betaling van het bedrag.

10 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u een e-mailbericht toegestuurd. Wij hopen dat uw klacht hiermee is opgelost.

    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

  2. Auteur
    A.D.058
    Datum
    T-Mobile heeft niets terug betaald. Klacht is door hun in behandeling maar nog niet opgelost.
  3. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Wij hebben uw klacht nog in behandeling, en zullen u hierover zo spoedig mogelijk berichten.

    excuus voor het ongemak en alvast bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile
  4. Auteur
    A.D.058
    Datum
    In afwachting!
  5. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Wij hebben uw klacht nog in behandeling, en zullen u hierover zo spoedig mogelijk berichten.

    excuus voor het ongemak en alvast bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile
  6. Auteur
    A.D.058
    Datum
    Onderstaande e mail ontvangen van T Mobile over mijn klacht van een onterechte afschrijving van € 10,00 voor zogenaamd gebruik van een mobiele internet dienst en sms-dienst.

    E mail van T Mobile:
    Uit ons onderzoek is gebleken dat je je via je mobiele telefoon voor deze diensten hebt aangemeld, en dat er hiervoor in totaal € 5 in rekening is gebracht. T-Mobile is niet de aanbieder van deze diensten, maar je betaalt voor het gebruik van de diensten via je T-Mobile factuur.

    Je kunt je alleen aanmelden voor mobiele internet diensten, als je op ‘betalen’ klikt en dus akkoord gaat met de kosten die gelden. Hieronder zie je een voorbeeld van het aanmeldscherm en van een bevestigings-sms:


    Omdat je ons om een onderzoek hebt gevraagd, gaan we ervan uit dat er iets in het aanmeldproces niet duidelijk voor je is geweest. Of misschien heeft iemand anders gebruikgemaakt van jouw mobiele telefoon, en de diensten aangevraagd?
    Hoe dan ook blijven de kosten die gemaakt zijn met jouw mobiele telefoon en simkaart, je eigen verantwoordelijkheid.

    Toch hebben we besloten om de kosten eenmalig te vergoeden. We geven je daarom € 5 terug. Je ziet dit bedrag terug op je volgende factuur/facturen.

    We hebben een blokkade geplaatst voor het gebruik van mobiele internet diensten en sms-diensten. Zo kunnen hiervoor in de toekomst in ieder geval geen kosten meer in rekening worden gebracht.

    Een aantal dingen kloppen niet in de reactie van T Mobile.
    1. Het bedrag is niet € 5,00 maar € 10,00 voor een extra dienst.
    2. Ze geven aan een blokkade te hebben geplaatst maar deze heb ik zelf geplaatst direct toen ik op mijn factuur zag dat er € 10,00 in rekening werd gebracht voor deze dienst.
    3. Ik heb nergens op geklikt of toestemming voor gegeven. T Mobile kan niet aantonen dat ik dat wel heb gedaan.

    Op de site van de Rijksoverheid.nl is onderstaande tekst te vinden:
    Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.

    T Mobile stelt dat zij niet verantwoordelijk zijn omdat ze niet de aanbieder zijn van deze diensten.

    Ik wil graag dat T Mobile mij aantoont dat ik uitdrukkelijk heb verklaard akkoord te gaan met de sms-dienst of mobiele dienst.
  7. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u een e-mailbericht gestuurd.

    Met vriendelijek groet,
    Klantenservice T-Mobile
  8. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Vandaag hebben wij u een e-mailbericht gestuurd.

    Wij hopen dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.

    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

  9. Auteur
    A.D.058
    Datum
    Van T Mobile ontving ik mijn "aanmeldgegevens" voor de dienst van Health Academy. Hier blijkt nergens uit dat deze aanmelding van mijn mobiel afkomstig is. Zo is bijvoorbeeld nergens het ipnummer te zien van mijn mobiel. Iedereen met een tekst verwerker knutselt zoiets in 2 minuten in elkaar. Is dit bericht wel afkomstig van de "aanbieder"? Ik heb het sterke vermoeden dat dit door T Mobile zelf in elkaar is gezet. Dit is geen sluitend bewijs. Echter voor T Mobile is dit voldoende bewijs dat ik mij aangemeld heb voor deze dienst. Louis van Gaal zei ooit eens ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom. Ik denk het laatste bij T Mobile.

    Lezers pas op uw factuur van T Mobile. Houd deze in de gaten want zonder dat u het weet worden extra kosten in rekening gebracht door T Mobile en T Mobile is liever bevriend met aanbieders van bepaalde diensten zoals Health Academy dan dat zij hun klanten geloven. Jammer ik had meer verwacht van T Mobile.
  10. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Geachte heer Duurken,

    Vandaag hebben wij u een e-mailbericht gestuurd.

    Wij hopen dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.

    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.D.058
Datum
Uiteindelijke oplossing
T Mobile blijft zich maar verschuilen achter de aanbieder van de dienst. Keer op keer verwijzen ze er naar. Hoezo met een kluitje in het riet sturen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen