Klacht T-Mobile Mobiel: Onterechte SMS kosten bij gebruik van WhatsApp en Viber

Chris

De klachten begonnen toen ik een nieuwe smartphone bij T-Mobile online heb gekocht.
Bij gebruik van WhatsApp en Viber worden onterecht SMS kosten in rekening gebracht als ik met iemand in het buitenland berichten schrijf. Ik heb dit gemeld bij T-Mobile. Ik ben tot 2 keer toe naar T-Mobile winkel geweest met mijn klacht, maar daar kunnen ze me niet helpen, enkel de klacht in hun systeem inleggen. Vervolgens moet je wachten tot ze je terugbellen om de klacht telefonisch te behandelen. De eerste keer werd ik in het weekend gebeld. Toen konden ze me niet helpen, omdat ze iemand van de technische afdeling nodig hadden. Vervolgens zou ik binnen 2 dagen worden teruggebeld op een doordeweekse dag. Niet dus. Dan nog maar een keer zelf gebeld 's avonds na mijn werk. Na 3 kwartier aan de telefoon te hebben gehangen kreeg ik te horen dat ze niets voor me wilden doen. Na een firmware update is het minder maar nog niet helemaal opgelost.

Ik wil de kosten voor de onterecht in rekening gebrachte SMS diensten gerestitueerd hebben.

Beste meneer Huffer,
    Naar aanleiding van uw klacht heb ik op 22 september jl. met u gebeld. Voor het uitzoeken van uw klacht heb ik een case aangemaakt. Ik zal u zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen van de uitkomst van de case.
    Chris
    Ik laat me verrassen. In diverse forums is dit probleem al enkele jaren bekend. En T-Mobile heeft daar wel coulance regelingen met de betrokken klanten getroffen.
    Ik was nog vergeten te vermelden dat op de tijden dat de sms-berichten naar het buitenland inrekening gebracht zijn van mijn thuis Wifi netwerk gebruik is gemaakt. Momenteel gebruik ik een andere smartphone (niet van T-Mobile) en tot nu toe is nog niets in rekening gebracht. Als dit zo blijft lijkt het me duidelijk.
    Beste meneer Huffer,
    Ik heb geprobeerd om u telefonisch te bereiken. helaas is dit niet gelukt. Kunt u aangeven wanneer u telefonisch bereikbaar bent?
    Ik ben zelf werkzaam ma, dit, do, vr van 09:00 tot en met 14:00 en wo van 09:00 t/m 17:30 uur.
    Chris
    U vraagt voor klachtennummers van gelijksoortige klachten maar die staan er niet bij. Dus moet u nog maar een keer zelf in uw klachtenbestand kijken. Het voorstel dat u mij hebt gedaan vind ik nogal mager. Als u niet kunt achterhalen waar het fout is gegaan, dan kan ik dat al helemaal niet. Echter als er in 1 minuut wel 20 SMS-en verstuurd zouden zijn, klinkt dat voor mij niet aannemelijk. Vooral omdat op die tijdstippen alleen via Wifi is ge-Whatsappt. Bel me maar weer op mijn GSM-nummer.
    Beste meneer Huffer,
    In het kader van uw klacht heb ik 50% van de SMS kosten naar het buitenland van de factuur van 30 april 2014 gecredtieerd. Het bedrtag is € 57,42 incl. BTW.
    Chris
    De klacht betrekt zich niet alleen op de factuur van 30 april. Maar vanaf 30 april t/m 1 september. Dus graag een aanpassing van terug te ontvangen bedrag. Dat dit fenomeen niet bij jullie bekend zou zijn is niet waar, kijk maar eens op jullie eigen forum daar is het al meer als 2 jaar geleden gemeld. Het zijn iedere keer blokken van 19 tot 21 sms-en naar een het zelfde nummer per 1 a 2 minuten waarin ze zijn verzonden. Dat is wel makkelijk geldverdienen a 21 cpm (=25,41 cpm incl. btw)
    Beste meneer Huffer,
    Ik ben telefonisch met u overeegekomen dat ik dit bedrag zou crediteren voor het ongemak. Helaas kan ik de sms kosten van facturen die na 30 april 2014 zijn ontstaan niet crediteren. Het is op de factuur niet te zien dat het om what's app en viber gaat. Verder heb ik met u besproken dat er geen sprake is van een sms loop.Ik heb de oplossing met u besproken en vraag u vriendelijk uw melding op klachtenkompas af te sluiten.
    Klantenservice T-Mobile

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?