Opgelost door T-Mobile Mobiel: onverklaarbaar dataverbruik

melvin

Ik zag dat in november ca. 377 euro door T-Mobile is afgeschreven. Uit factuur bleek dat ik op een zondag ca. 1,2 GB data verbruikt zou hebben (normaal paar MB/maand). Dit valt met geen mogelijkheid te verklaren: automatische updates staan uit, telefoon toont veel lager mobiel dataverbruik, was die dag thuis en kan met de netwerkkwaliteit hier van T-Mobile zoveel data niet eens binnenhalen in een dag, gebruik mobiel internet alleen voor mail en chat en telefoon is thuis verbonden met Wifi. Los hiervan las ik dat dataverbruik max. 59,50 per maand mag zijn en dat op 80% hiervan een waarschuwing gestuurd moet worden. Deze heb ik niet gehad. T-Mobile zegt uit privacybescherming niet te kunnen zien waaraan en wanneer die dag deze data verbruikt is. Ik gaf toestemming hiernaar te kijken, omdat dit verbruik volstrekt onverklaarbaar is, maar T-Mobile wil alleen schikken voor abonnementskosten + telefoon- en sms-verbruik (valt normaal binnen bundel) + 100 euro extra. Dit is geen oplossing!

Duidelijk beeld over het gebruik, want voor mij niet te verklaren. Verklaring waarom waarschuwing niet verzonden is (verbruik had meteen op moeten vallen, want in bijna 3 jaar dat ik klant ben nooit ook maar in de buurt van dit verbruik gekomen).
Eerlijke compensatie. Ben al bijna 3 jaar klant, maar voel me na dit niet meer thuis bij T-Mobile.

T-Mobile Mobiel is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

melvin
    T-mobile heeft het dataverbruik buiten bundel kwijtgescholden. Ik vind dit een erg nette oplossing. Wel jammer dat ik er niet achter kan komen waar dit verbruik vandaan komt.

melvin

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?