Klacht T-Mobile Mobiel: Prepaid simkaart zonder waarschuwing geblokkeerd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 431841
Gebruiker
Ben65
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Ik heb al jaren een prepaid simkaart van T-Mobile. Via Telfort en Orange ben ik ongewild bij deze provider terechtgekomen. Omdat ik in het buitenland woon, gebruik ik deze simkaart heel weinig. Ik heb hem wel nodig voor bankzaken in Nederland en bijvoorbeeld DigiD. Deze week merkte ik dat ik mijn simkaart niet meer werkt. De zeer onvriendelijke medewerker bij T-Mobile vertelde mij dat mijn simkaart is geblokkeerd omdat ik die meer dan zes maanden niet heb gebruikt. Ik had daar een sms over moeten krijgen, maar die is nooit verstuurd. Ook mijn beltegoed van meer dan 20 euro ben ik kwijt. Het meest vervelende is echter dat ik mijn bankgegevens niet meer kan inzien en ook niet meer op DigiD kan. Ik weet nog altijd niet hoe ik dit vanuit het buitenland moet oplossen.

De oplossing

Mijn simkaart deblokkeren.

10 reacties

  1. Auteur
    Ben65
    Datum
    Ik heb nog altijd geen reactie van T-Mobile ontvangen. Ik begrijp dat het in deze omstandigheden wat langer kan duren.
  2. Auteur
    Ben65
    Datum
    Ik heb nog altijd geen reactie van T-Mobile ontvangen. Ik begrijp dat het in deze omstandigheden wat langer kan duren.
  3. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste meneer/mevrouw,

    Uw klacht is in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile
  4. Auteur
    Ben65
    Datum
    Vriendelijk dank. Ik zie uw reactie graag tegemoet.
  5. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste meneer Wiegers,

    Ik heb u gebeld en uw klacht met u besproken. Helaas is de prepaid inactive en kan deze niet meer worden geactiveerd.
    Ik wil u vriendelijk vragen om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten.
    Met vriendelijke groeten,

    Elisabeth Snijder
    Klantenservice T-Mobile

  6. Auteur
    Ben65
    Datum
    T-Mobile heeft weliswaar contact met mij gezocht, maar niet naar mij of mijn argumenten willen luisteren, laat staan een oplossing aangedragen. Het gesprek was eigenlijk niet meer dan een monoloog waarin men zich op starre wijze verschuilde achter de algemene voorwaarden. De problemen die ik nu heb, werden volledig door elkaar gehaald en voor de rest werd ik van het bekende kastje naar de muur gestuurd.
    Om een nieuwe DigiD aan te vragen, en daarmee mijn belastingaangifte te doen en o.a. mijn pensioen- en AOW-gegevens in te zien, moet ik nu 750 kilometer reizen naar de dichtstbijzijnde Nederlandse ambassade. In de huidige omstandigheden weet ik niet hoe en wanneer dat mogelijk zal zijn. Ook kan ik nog altijd niet bij mijn bankgegevens.
    Ik zou T-Mobile dan ook vriendelijk doch dringend willen verzoeken om mijn simkaart alsnog te activeren. Tot die tijd blijft mijn klacht actief en zal ik me beraden op verdere juridische stappen.
  7. Auteur
    Ben65
    Datum
    Nog niet afsluiten.
  8. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste meneer Wiegers,

    Ik heb u een e-mail gestuurd met daarin een antwoord op uw verzoek. Helaas kunnen wij de aansluiting niet meer activeren. Ik wil u verder vriendelijk vragen uw melding op Klachtenkompas af te sluiten.

    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice T-Mobile
  9. Auteur
    Ben65
    Datum
    Eerlijk gezegd vind ik de reactie van T-Mobile bijzonder klantonvriendelijk. Het zou T-Mobile hebben gesierd als het mij, eventueel tegen betaling, een nieuwe simkaart zou hebben aangeboden met mijn oude nummer.
  10. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste meneer Wiegers,

    Ik begrijp uw teleurstelling maar kan helaas uw verzoek niet honoreren. Ik verwijs u hiervoor naar mijn eerdere e-mail. Ik wil u verder vriendelijk vragen uw melding hier af te sluiten.

    Met vriendelijke groeten,

    Klantenservice T-Mobile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ben65
Datum
Uiteindelijke oplossing
Omdat ik nog steeds geen toegang heb tot Digid, kan ik ook geen aanvraag indienen voor een coronatest. Dit had voorkomen kunnen worden als T-Mobile zich wat flexibeler had opgesteld. Kennelijk is het naleven van de algemene voorwaarden belangrijker dan de volksgezondheid.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen