Klacht T-Mobile Mobiel: Problemen door stoppen 2G netwerk

LG

Via de chatfunctie van T-Mobile kreeg ik als reactie op mijn vragen in onderstaand bericht dat ze geen informatie over andere aanbieders kunnen geven en dat restitutie van mijn beltegoed niet mogelijk is.
Dit houdt in dat ik of mijn beltegoed kwijt ben (als ik overstap naar een andere aanbieder) of nieuwe toestellen moet kopen.
Dit zou toch niet moeten mogen? T-Mobile past zonder overleg de voorwaarden aan en ik word, welke keus ik ook maak, ongevraagd met extra kosten (en een hoop gedoe) opgezadeld.

Beste T-Mobile,

Was onaangenaam verrast door jullie bericht dat jullie het 2G netwerk gaan afsluiten. Ik ben denk ik al bijna 20 jaar klant bij jullie, samen met mijn partner, en nu hebben we straks drie telefoons (de onze en een reserve) die niet meer werken. Om die te moeten vervangen brengt een hoop kosten met zich mee, die we ons momenteel niet zomaar kunnen veroorloven. Daarbij werken de
toestellen nog prima en wil ik ook liever geen nieuw/ander toestel.
Daarom de volgende vragen aan jullie:
- zijn er aanbieders van prepaid die het 2G netwerk wel blijven gebruiken, zodat we over zouden kunnen stappen?
- wat gebeurt er met ons beltegoed bij overstappen?

Als ik kan overstappen sowieso mijn huidige beltegoed restitueren. Als ik een nieuw toestel moet aanschaffen een tegemoetkoming in kosten.

LG
    Aangezien ik een melding kreeg dat mijn klacht binnenkort gesloten wordt wil ik bij deze graag verzoeken om een reactie.
    Beste klant.

Ik probeerde u te bereiken maar kreeg u helaas niet te pakken. Ik probeer het op een later tijdstip nogmaals.

T-Mobile klantenservice
    LG
    Graag ontvang ik jullie reactie schriftelijk, dit kan ook op mijn e-mailadres.
    Beste klant.

Ik heb u een schriftelijke reactie verstuurd.
    T-Mobile klantenservice
    LG
    Klacht is wat mij betreft niet opgelost.
    Het lukt mij niet al het beltegoed dat ik nog heb tijdig op te maken, dat is dus ook geen optie.
    Omdat jullie er eenzijdig voor kiezen het contract dat jullie met ons hebben te verbreken vind ik dat jullie bij overstappen op zijn minst het dan nog resterende beltegoed kunnen restitueren. Dan nog moet ik los daarvan kosten maken en moeite doen om überhaupt gebruik te kunnen blijven maken van onze mobiele telefoons.
    Beste klant.

Helaas heb ik geen alternatief dat ik u kan aanbieden in deze situatie enkel dan adviseren een ander type toestel te gebruiken en uw beltegoed op te maken alvorens u een eventuele overstap maakt.

T-Mobile Klantenservice
    LG
    Ik blijf erbij dat ik het echt heel slecht vind dat jullie het contract dat jullie met ons hebben verbreken, na al die jaren trouwe klant geweest te zijn, en ons dan ook nog eens geld afhandig maken. Zeer onklantvriendelijk!
    T-Mobile Mobiel

Beste klant, Wij zijn helaas niet tot een oplossing gekomen. Wij kunnen u echter niet anders berichten. Zou u zo vriendelijk willen zijn de klacht op Klachtenkompas te sluiten? Met vriendelijke groet, Klantenservice T-Mobile
    LG

Dat jullie geen oplossing willen bieden vind ik natuurlijk geen goede zaak, maar dat jullie niet eens excuses aan bieden vind ik veel erger.
    Het is daarbij niet alleen dat jullie ineens stoppen met een dienst, maar jullie geven hier ook pas heel laat informatie over. Minder dan drie maanden van te voren krijg ik bericht hierover, terwijl het bij jullie al veel langer bekend was! Als ik het eerder geweten had had ik natuurlijk niet meer opgewaardeerd en daarbij ook meer tijd gehad om het te resterende beltegoed op te maken. Deze kennis maakt jullie beleid hierin nog eens extra klantonvriendelijk. En dan moet ik zo vriendelijk zijn om de klacht te sluiten, nou, misschien moeten jullie eens in de spiegel kijken.
    LG
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie excuses aan te bieden, zodat ik de klacht kan sluiten? Wellicht komt dat ook jullie imago op het gebied van klantvriendelijkheid ten goede.
    Geachte klant.

T-Mobile betreurt dat u niet ruim genoeg van tevoren bent geinformeerd over het stoppen van de 2g-functionaliteit. T-Mobile achtte de termijn van informeren voldoende maar kan begrijpen dat het voor u allemaal op een zeer korte termijn geregeld moest worden. Hiervoor biedt T-Mobile u graag een welgemeend excuses aan. Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet, T-Mobile Klantenservice.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?