Opgelost door T-Mobile Mobiel: Schandalige werkwijze T-Mobile bij reparatie telefoon

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 273657
Gebruiker
Niels Verduijn
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Sinds begin augustus is mijn LG Nexus 5X in een zogenaamde bootloop terecht gekomen. Oftewel een softwarematige vastloper waardoor de telefoon niet meer opgestart kan worden. Deze op 7 augustus (onbeschadigd) naar de T-Mobile shop in Rotterdam gebracht. Na lang wachten kwam deze 5 september terug. Ik blij echter bij de shop aangekomen probleem niet opgelost. Telefoon opnieuw onbeschadigd verstuurd. Vervolgens op 14 september een mail ontvangen dat de reparatiekosten 70 euro bedragen met foto dat de lens van mijn camera stuk is en wellicht ook nog wel andere schade. Gelijkt contact gezocht nu weer bijna week later nog geen oplossing want T-Mobile moet uitzoeken waar de schade is ontstaan. Voor mij echter als klant niet relevant ik heb 2 maal een ondertekende bon waarin de T-Mobile shop bevestigd dat mijn telefoon geen schade heeft. Niemand helpt bij T-Mobile echt een schade om zo een klant in de steek te laten die ook meer dan 10 jaar klant is!

De oplossing

Ik wil liefst een andere/nieuwe onbeschadigde telefoon. Niemand kan mij garanderen dat mijn huidige mobiel niet nog meer beschadigd is. De telefoon ging weg voor een bootloop en heeft nu externe schade. Dit kan gebeuren maar T-mobile komt niet met een oplossing!

10 reacties

  1. Auteur
    Niels Verduijn
    Datum
    Helaas al meerdere medewerkers gesproken bij T-Mobile maar de oplossing komt maar niet. Er wordt onderling naar elkaar gewezen (de shop naar klantenservice, klantenservice naar de shop. Dan weer naar Dynfix omdat zij moeten reageren en dan weer LG waar de telefoon ook is geweest). Inmiddels 7 weken zonder telefoon en ook nog eens de onzekerheid wat ik terug krijg. Langzaam ga ik er maar in berusten.

    Grappige is ook als de klantenservice contact zoekt met de T-Mobile shop ze dit via e-mail doen want per telefoon zijn ze niet bereikbaar. Een telecom provider die telefonisch niet bereikbaar is, erg bijzonder. Ook volgt dan de opmerking dat in winkel men bezig is met het helpen van klanten, alsof ik (ruim 10 jaar al) geen klant ben maar een vervelende vlieg die alleen maar lastig doet.

    Ik moet zeggen dat de meeste mensen van de klantenservice die ik spreek echt wel hun best doen en het probleem snappen. Echter ook zij raken verstrikt in de bureaucratische werkwijze van de werkgever T-Mobile.

    Volgens mij is de slogan van T-Mobile: "Life is for sharing"waarbij het draait om het belang van contact met anderen en het onderhouden van relaties. T-Mobile faalt zelf op dit gebied in ieder geval gigantisch. Het enige wat men doet is als kleine kindiren naar anderen wijzen. Zeer, zeer teleurstellend.

  2. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste meneer,
    Wij hebben uw klacht in behandeling. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet, Klantenservice T-Mobile
  3. Auteur
    Niels Verduijn
    Datum
    Goedemorgen,

    Dank u wel. Dat antwoord krijg ik inmiddels al 7 weken. Elke keer als er contact is krijg ik de vraag nog even geduld te hebben. Ook dat geduld raakt weleens op. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand 7 weken lang een telefoon niet heeft (zonder eigen schuld daaraan).
  4. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste klant, u heeft contact gehad met onze technische afdeling en er is u een oplossing voor uw klacht aangeboden. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klacht te sluiten? Met vriendelijke groet, T-Mobile
  5. Auteur
    Niels Verduijn
    Datum
    Beste,

    Ik sluit deze pas af als uiteraard hetgeen afgesproken wordt nagekomen. Ik heb daar goede hoop op echter heb ik dat eerder ook gehad en toen ging het ook mis.
  6. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste klant, We begrijpen uw standpunt. We wachten de afhandeling van de afspraken af.
    Met vriendelijke groet, T-Mobile Klantenservice
  7. Auteur
    Niels Verduijn
    Datum
    Inmiddels is het alweer 1,5 week stil rondom de reparatie zelf van mijn telefoon. We zitten nu op 9,5 week zonder telefoon...
  8. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste klant, we hebben uw melding over de reparatie weer in behandeling genomen.
    Met vriendelijke groet, T-Mobile Klantenservice
  9. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste klant, volgens onze gegevens heeft u uw toestel gerepareerd in de T-Shop opgehaald.
    Met vriendelijke groet, T-Mobile Klantenservice
  10. Auteur
    Niels Verduijn
    Datum
    Klopt na 10 weken mijn eigen telefoon terug. Werkwijze en communicatie van T-Mobile belabberd wel complimenten voor de medewerker die mij de laatste 2/3 weken heeft begeleid.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Niels Verduijn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Telefoon terug en schade aan telefoon (veroorzaakt tijdens vervoer T-Mobile) wordt door T-Mobile vergoed. Helaas kwam men er onderling niet uit wie verantwoordelijk was voor de schade
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen