Opgelost door T-Mobile Mobiel: T-mobile - hoge rekening door Telefuture

Rutger

Vorige maand kreeg ik een factuur van de telefoonrekening van mijn vriendin binnen die €63 meer bedroeg dan gebruikelijk. Uiteraard schrokken we hier nogal van en ben ik op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt? Er is €63 in rekening gebracht voor ongewenste SMS (reclame) diensten van Telefuture. Na lang nadenken over een mogelijke oorzaak komt dit door een prijsvraag waar ze eerder die maand aan meedeed, waarbij het absoluut niet duidelijk was dat er dergelijke kosten aan vast zaten.

Het internet staat vol met klachten over Telefuture, een frauduleuze club die zijn inkomsten ontvangt van mensen die geen weet hebben van een betalingsverplichting en helemaal niet willen betalen voor diensten die ze leveren. Ik kan niet begrijpen dat T-mobile dergelijke oplichterspraktijken praktijken anno 2016 faciliteert.

Ik verzoek in eerste instantie T-mobile de €63 te crediteren. Daarnaast verzoek ik T-mobile om de mogelijkheden te onderzoeken om elke vorm van samenwerking met Telefuture te beëindigen zodat andere mensen dit probleem in de toekomst niet meer zullen hebben.

Beste mevrouw/meneer,

Uw klacht is in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn u een e-mail sturen met de oplossing van uw klacht.

Klantenservice T-Mobile
    Beste meneer Kuhr,

Ik kan me voorstellen dat u van deze kosten geschrokken bent.
    Het betreft hier SMS-diensten. Dit zijn diensten die door de gebruiker zelf worden aangevraagd middels een aanmelding per SMS. U zult op de specificaties van uw facturen ook terug kunnen vinden dat de aanmeldings-SMS is verstuurd, voordat deze kosten aan u in rekening gebracht zijn.
    U kunt zich afmelden voor alle SMS-diensten via www.payinfo.nl
    Ik wil u voor een bezwaar naar de volgende link verwijzen:
    Hier kunt u digitaal onderzoeksformulieren invullen, welke T-Mobile in behandeling zal nemen. De afhandeltijd hiervoor is ongeveer 3 weken na binnenkomst van het bezwaar. U ontvangt een schriftelijke reactie van met de uitkomst van het onderzoek.
    Ik heb vandaag een blokkade voor u aangezet zodat u geen verdere kosten voor SMS-diensten in rekening gebracht kunt krijgen. Tevens maakt de blokkade onmogelijk dat u zich nog aan kunt melden voor andere diensten van derde partijen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klacht op het Klachtenkompas te sluiten?

Klantenservice T-Mobile
    Rutger
    We zullen gebruik maken van het formulier om bezwaar te maken. Tot het moment dat dit is afgehandeld kan ik onmogelijk zeggen of deze klacht naar tevredenheid is behandeld en dus ook niet deze klacht sluiten.
    Beste mevrouw,

T-Mobile heeft u een email gestuurd met de oplossing. Zou u zo vriendelijke wilen zijn deze klacht te sluiten?

Met vriendelijke groeten,
    Rutger
    Klacht is naar tevredenheid afgehandeld door t-mobile.

Rutger

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?