Klacht T-Mobile Mobiel: T-Mobile handelt onrechtmatig ten aanzien van koop op afstand wetgeving.

Klachtnummer
# 399602
Gebruiker
JesseB
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Via internet heb ik mijn abonnement verlengd en daarbij een iPhone besteld. Het toestel zou worden opgehaald in een T-Mobile shop en volledig worden betaald. Via e-mail is een bevestiging gestuurd van de bestelling/verlening.

Na het ophalen en betalen van de iPhone bleek deze niet aan mijn verwachtingen te voldoen. Daarom heb ik op basis van de "koop op afstand" wetgeving een verzoek tot retourneren ingediend. Helaas blijft T-Mobile stelselmatig weigeren om het toestel retour te nemen en geeft aan dat van koop op afstand geen sprake is, omdat het is afgehaald in de winkel.

Ik ben het hier niet mee eens en heb inmiddels research gedaan. Het blijkt dat T-Mobile kennelijk een eigen interpretatie geeft aan de voorgeschreven regels ten aanzien van het retourrecht.

Om deze onrechtmatige praktijken aan de kaak te stellen dien ik hierbij deze klacht in en zal ik ook de Autoriteit Consument en Markt‎ een handhavingsverzoek sturen.

De oplossing

T-Mobile dient zich aan de wetgeving te houden en mij de mogelijkheid van retourrecht te verstrekken.

3 reacties

  1. Auteur
    JesseB
    Datum
    Oorverdovend stil blijft het van de kant van T-Mobile. Ook op mijn klacht mail geen enkele reactie gekregen.
  2. Auteur
    T-Mobile Mobiel
    Datum
    Beste mevrouw/meneer,

    Uw klacht is in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile
  3. Auteur
    JesseB
    Datum
    Opgelost!

Ook een klacht indienen over ?