Klacht T-Mobile Mobiel: T-mobile reparatie 'afpersing'
Details
De klacht
Twee weken geleden heb ik online een heel specifiek vragenlijstje ingevuld over de staat van mijn mobiel, met als doel de kosten van een mogelijke reparatie te horen. Mij is gemeld dat de reparatie gedekt zou zijn door mijn garantie (=de reparatie zou mij niks kosten). Onder dit voornemen heb ik mijn mobiel opgestuurd. Twee dagen geleden ontving ik een email dat het toch anders zit : 1) Ik betaal 250 euro voor de reparatie, 2) ik betaal 40 euro voor het 'onderzoek' om te constateren dat de reparatie toch niet gedekt wordt en 3) mijn mobiel wordt kosteloos gerecyclet.Wat er mis was met mijn mobiel was dat een deuk in de zijkant kracht op mijn scherm uitoefende die zwarte vlekken vormde om de deuk heen. Zo'n probleem zul je alleen krijgen door een eigen fout (ie. mobiel laten vallen). Dat weet ik en dat weet T-mobile ook wel. Waarom wordt dan eerst vernomen dat de reparatie gedekt is? Waarom moet daar aan 40 euro onderzoek voor gedaan worden? Ik voel mij ontzettend verraden.
De oplossing
Ik verwacht volle compensatie voor de onderzoekskosten en de terug sturing van mijn mobiel.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.