Klacht T-Mobile Mobiel: T-mobile weigert leentoestel

Klachtnummer
# 103704
Gebruiker
MirW
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De accu van mijn iPhone 5 is werkt niet meer naar behoren. T-Mobile heeft het probleem erkend en aangezien mijn abbo pas in november 2015 afloopt, valt de reparatie nog onder de garantie. Dit betekent echter dat ik mijn toestel 2 weken kwijt ben, terwijl ik voor al mijn (werk) contacten afhankelijk ben van mijn telefoon. T-Mobile weigert echter een leentoestel te verstrekken. Het bedrijf beweert dat ik hiervoor een extra verzekering had moeten afsluiten - dat terwijl ik al meer dan € 45,- per maand betaal.
Bovendien is de wet (volgens de consumentenbond) hier duidelijk over: een extra verzekering mag uw wettelijke rechten niet beperken. Als u ernstige overlast heeft, omdat u een product langere tijd moet missen, dan heeft de verkoper de verplichting deze overlast te beperken en heeft u recht op een leentoestel.
Nogmaals: als ik 2 weken zonder toestel zit, dan ervaar ik hiervan ernstige overlast en loop ik mogelijk inkomsten mis.

De oplossing

Op het moment dat ik mijn iPhone 5 ter reparatie inlever, wens ik een leentoestel te ontvangen van T-Mobile. Dit hoeft geen iPhone te zijn, maar wel een vergelijkbare smartphone.

2 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste mevrouw Wijnhoven,
    Uw klacht is in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile
  2. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste mevrouw Wijnhoven,
    Wij hebben uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij willen u vriendelijk vragen om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen