Klacht T-Mobile Mobiel: T-mobile weigert leentoestel

MirW

De accu van mijn iPhone 5 is werkt niet meer naar behoren. T-Mobile heeft het probleem erkend en aangezien mijn abbo pas in november 2015 afloopt, valt de reparatie nog onder de garantie. Dit betekent echter dat ik mijn toestel 2 weken kwijt ben, terwijl ik voor al mijn (werk) contacten afhankelijk ben van mijn telefoon. T-Mobile weigert echter een leentoestel te verstrekken. Het bedrijf beweert dat ik hiervoor een extra verzekering had moeten afsluiten - dat terwijl ik al meer dan € 45,- per maand betaal.
Bovendien is de wet (volgens de consumentenbond) hier duidelijk over: een extra verzekering mag uw wettelijke rechten niet beperken. Als u ernstige overlast heeft, omdat u een product langere tijd moet missen, dan heeft de verkoper de verplichting deze overlast te beperken en heeft u recht op een leentoestel.
Nogmaals: als ik 2 weken zonder toestel zit, dan ervaar ik hiervan ernstige overlast en loop ik mogelijk inkomsten mis.

Op het moment dat ik mijn iPhone 5 ter reparatie inlever, wens ik een leentoestel te ontvangen van T-Mobile. Dit hoeft geen iPhone te zijn, maar wel een vergelijkbare smartphone.

T-Mobile
    Beste mevrouw Wijnhoven,
    Klantenservice T-Mobile
    T-Mobile
    Beste mevrouw Wijnhoven,
    Wij hebben uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij willen u vriendelijk vragen om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten.
    Klantenservice T-Mobile

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?