Klacht T-Mobile Mobiel: T-Mobile wil de reparatie niet uitvoeren en vergoeden.

# 282079
KlauckeKA

Het gaat om een in mei 2015 gekochte iPhone 6 Plus. Deze valt thans net buiten de garantie maar heeft een door Apple erkend Logic Board probleem. Het toestel is voor € 850,- gekocht, altijd zeer netjes gebruikt, geen gebruikerssporen. Wij zijn bij Apple Amsterdam geweest, daar is de probleemdiagnose gesteld. Doorverwezen naar T-Mobile, als verkoper van het product. Bij T-Mobile is het toestel verzonden naar Dynafix, alwaar het thans nog ligt. Veel mails over en weer gezonden. Wij maken aanspraak op ons Consumentenrecht conform het Nederlands Burgerlijk Wetboek "Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Wij hoeven er, gezien de prijs en de ouderdom van het toestel, niet vanuit te gaan dat dit probleem zou ontstaan."
Wij vragen van T-Mobile geen nieuw toestel, maar wel vragen wij hen het toestel kosteloos te (laten) repareren.
T-Mobile gaat dit niet doen en verzoek Dynafix om het toestel ongerepareerd naar ons terug te sturen. Overigens is dit laatste thans nog niet het geval, en wachten wij daar al anderhalve week op.
Het bovenstaande is een beknopt relaas.
Ik verneem het graag.
Mw. Klaucke

Een kosteloze Logic Board vervanging van onze iPhone 6 Plus. (Erkend probleem bij Apple)

T-Mobile
    Geachte meneer Van de Wolfshaar,

Wij zijn telefonisch helaas niet tot een oplossing gekomen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klacht op klachtenkompas te sluiten?

T-Mobile Klantenservice

KlauckeKA
T-Mobile blijft bij hun standpunt en stuurt een niet gerepareerde telefoon, waarbij zij zeggen dat deze normaal gesproken maar twee jaar meegaan, weer terug. Vreemd dat wij thuis nog een werkende iPhone 3 hebben liggen die het prima doet. Apple zelf geeft een levensduur van minimaal 5 jaar, het is tenslotte een premium product. Onze conclusie is als volgt: Wij kopen niets meer bij/via T-Mobile en zetten één verlengbaar abonnement per direct over, één sim only abonnement wordt bij een andere provider omgezet naar een abonnementsvorm (zou bij gerepareerde telefoon bij T-Mobile worden overgezet) en één abonnement wordt per einde looptijd (over 2 jaar) overgezet naar een andere provider. Teleurstellend dat deze lange klant-/leverancierrelatie (circa 12 jaar) op deze wijze zijn einde moet krijgen. Wij zien geen andere keuze.’

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?