Klacht T-Mobile Mobiel: Verhoging abonnement naar onbeperkt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 77749
Gebruiker
Eskimo
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Als trouwe klant (bijna 12 jaar) heb ik mijn abonnement verhoogd van 300 minuten naar onbeperkt toen ik nog maar 16 minuten had voor de rest van de maand. Toen ik vervolgens verbruiksstatus updatete, bleek ik ineens €23, 27 kosten buiten mijn bundel te hebben gemaakt (ik heb geen speciale nummers gebeld waar kosten aan verbonden zijn in de tussentijd). Ik heb contact opgenomen met klantenservicechat en kreeg te horen dat op het moment dat ik verhoogd heb het aantal dagen dat mijn abonnement nog 300 minuten was, wordt verdeeld over het aantal dagen dat er in de maand verstreken zijn. Dus stel ik heb 300 minuten p/maand, er zijn 26 dagen verstreken dan heb ik recht op (300/30)x26=aantal belminuten tot dat moment. Hierdoor kreeg ik €23,27 kosten ineens, terwijl ik net akkoord ben gegaan met een onbeperkt abonnement. Dit klopt niet en zo worden consumenten alsnog op kosten gejaagd. Ik heb €15 gecrediteerd gehad, maar deze berekening en kosten die ineens ontstaan kloppen niet.

De oplossing

Geen kosten als je van 300 naar onbeperkt gaat op het juiste moment (ik had nog 16 minuten op het moment van wijzigen namelijk)

2 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste mevrouw,
    Naar aanleiding van uw klacht ben ik met u overeengekomen de factuur af te wachten. En rond 10 oktober neem ik weer contact met u op.
    Met vriendelijke greoten,
    T-Mobile
  2. Auteur
    Eskimo
    Datum
    Ik werd gisteren op een ongelegen moment gebeld. Toen ik aangaf dat het niet uitkwam hebben we afgesproken dat ik op een later tijdstip terug gebeld zou worden, maar toen was ik net te laat. Omdat er met een anoniem nummer gebeld wordt kan ik niet terug bellen. Er werd aangegeven in mijn voicemail dat ik via de mail bericht zal ontvangen. Dit bericht heb ik nooit gekregen, maar de klachtstatus is door T-Mobile wel gewijzigd naar afgehandeld, terwijl dat dus nog niet zo is. Geen goede afhandeling

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Eskimo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen