Opgelost door T-Mobile Mobiel: Waarom geen SMS na overschrijden datagebruik? Nu hoge kosten buiten de bundel.

HugoBoss

Op m'n nieuwe mobiel heb ik wifi aangezet zodat ik thuis v/h eigen wifi gebruik kan maken. Omdat ik bijna nooit internet, ik toch al betaal voor een wifi verbinding leek me dit praktisch. Het kost me tenslotte zo geen geld, maar ik kan zo wél whatsappen ('t enige om wifi te gebruiken).
Ik logde in op m'n t-mobile account en zag daar tot m'n grote schrik dat ik zo'n 313 MB (!) internet verbruikt heb, en ik was gewoon thuis. Mijn bundel heeft slechts 330 eenheden en had binnen m'n bundel al enkele eenheden verbruik aan bellen/sms-en.
Resultaat: ik kom fors buiten mijn bundel en mag daar fors voor betalen.
Gemiddeld betaal ik maandelijks zo'n €9-€10, nu komt daar nog zo'n €14 bij omdat ik buiten de bundel verbruikt heb en ik moet noodgedwongen nog zo'n 2 weken buiten m'n bundel bellen. Wordt een dure factuur.
Die 313MB is in 1-2 dagen verbruikt. Ik heb géén apps gedownload en géén sms reminder gehad dat 70% verbruikt is. Anders was dit niet gebeurd! Hoe lossen we dit op T-mobile?!

1) Ik verzoek T-mobile om de internetkosten te vergoeden, met wifi van thuis vraag ik daar niet om, 3G stond niet aan.

2) Ik wil de mogelijkheid om een reminder te ontvangen bij overschrijden van 70% v/d ingekochte eenheden.

3) Ik wil de mogelijkheid om internetgebruik, buiten wifi om te blokkeren. Zonder bijbetalen, dat is erg klantonvriendelijk. Waarom kan ik dat niet zelf (gratis) online 'uitzetten'. Andere providers doen 't kostenloos.

4) Hoe is 't mogelijk dat ik in 1-2 dagen al 313MB verbruikt heb (geen apps/abo's gedownload)? Kan ik een specificatie ontvangen?

Het lijkt erop dat T-mobile het wel best vindt en het 'normaal' vindt. Ik vind dit niet.
Enerzijds wil je geen internet verbruiken, anderzijds moet je 't tegen betaling laten blokkeren. Wil je geïnformeerd worden dan ontvang je géén SMS over je (70%) dataverbruik. Er valt weinig te kiezen, je moet hoe dan ook altijd betalen voor een 'service'. Service is service als het kostenloos is. Dit is erg klantonvriendelijk, zeker als je niet geïnformeerd wordt.

T-Mobile
    Beste klant, Vandaag hebben wij uw klacht telefonisch besproken en hebben u een oplossing kunnen bieden. Wij zijn blij dat u tevreden bent dat uw klacht opgelost is.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw melding op Klachtenkompas af te sluiten?Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
    HugoBoss
    Vandaag gebeld en afgesproken dat bel/sms kosten die buiten de bundel vielen (die minus de internetkosten eigenlijk binnen de bundel vielen) óók nog gecrediteerd worden. Netjes opgelost. Dank.

HugoBoss

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?