Opgelost door T-Mobile Mobiel: Wegvallende verbinding met Samsung S5 mini

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 120265
Gebruiker
HekkeGJM
Datum
9 reacties

Details

De klacht

In december 2014 nieuw abonnement afgesloten voor 2 jaar inclusief Samsung S5 mini. Vanaf medio maart steeds wegvallende verbinding bij bellen en gebeld worden. In april nieuwe Simkaart in toestel, probleem niet verholpen. Toestel tweemaal voor reparatie weggeweest. 1e keer moederbord/software vervangen, maar probleem bleef. 2e keer niets kunnen vinden, wel software vervangen. Direct in T-shop Almelo trad het probleem direct weer op. Toestel daar gebleven, zodat gekeken kon worden wat te doen. Na een week zelf nagevraagd wat de status was. Toestel zou naar Samsung opgestuurd worden. Met mijn vakantie in zicht had daar niet veel oren naar. Uit 'coulance' werd mij aangeboden, dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Deze leek eerst goed te werken, maar naar één dag hetzelfde probleem. Winkel in Almelo hierover gemaild, zelf weer moeten vragen naar reactie. Reactie: probleem wordt voorgelegd aan regiomanager, maar die is met vakantie en is maandag 27 juli.

De oplossing

Stoppen met zoeken naar de oorzaak van het probleem, dit doet de klantenservice, Webcare al voortdurend. Overgaan tot handelen en komen met een oplossing op korte termijn. Plus vergoeding van gemaakte onkosten en het niet kunnen gebruiken van geboden diensten en/of extra kosten daardoor.

9 reacties

  1. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    Overigens T-mobile is op de hoogte van het steeds wegvallen van de verbinding sinds maart dit jaar bij een Samsung S5-mini bij het bellen, getuige een eerdere klacht op deze site (http://www.klachtenkompas.nl/t-mobile/slecht-mobiel-telefoon-bereik-vanaf-maart) en de mededeling in T-shop in Amelo. Waar vorige week iemand met dezelfde klacht is geweest en de manager al had aangegeven, dat omruilen geen effect zou hebben.
  2. Auteur
    T-Mobile
    Datum

    Beste mevrouw/meneer,

    Uw klacht is in behandeling genomen. Wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice T-Mobile

  3. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    Fijn, dat er wordt aangegeven dat er korte termijn wordt gereageerd. Als dit dezelfde termijn is die genoemd in de reactie op de schriftelijke klacht over een ondeugelijk(e) toestel/dienst, dan wordt dit nog weer een week wachten.
  4. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    Gebeld door klantenservice; Medewerkster vroeg of het probleen nog aanwezig is. Geantwoord dat op onze vakantielocatie er nog probleem met de verbinding was geweest. Misschien, dat dit iets te maken met de (4G) dekking in dat gebied (7021HR). Afspraak medewerkester belt terug als wij weer een paar dagen thuis zijn. Eenmaal thuis lijkt het eerste mobiele telefoongesprek goed te gaan. Lijkt, want na ruim 4 minuten wordt toch de verbinding verbroken en ook de 2e poging strandt al na 12 seconden.
  5. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    Gebeld door mevrouw van T-mobile. Haar aangegeven, dat de verbind thuis opnieuw wegviel. Zij had navraag gedaan: Geen specifiek Samsung probleem, dus waarschijnlijk netwerk. Geen oplossing, wel aanbod tegemoetkoming in (abonnements)kosten. Heb ik weinig aan bij slecht werkende verbinding. Aangegeven ontbinding van contract te willen wegens ondeugdelijke dienst. Kan zomaar niet volgens haar: verbinding werkt wel goed op vakantielocatie (waar ik twee verblijf) Ze gaat nog verder navragen!!???
  6. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste heer,
    De afdeling netwerk heft uw klacht over het netwerk nog in behandeling zodra ik van hen een reactie krijg zal ik u informeren.
    Met vriendelijke groeten,
    T-Mobile
  7. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    13/8 gebeld door mevr. Isan van klantenservice. Zij heeft aangegeven, dat er op de thuislocatie een probleem met de dekking. Voorstel afhandeling: Tegemoetkoming in abonnementskosten van 6 maanden van €6,45 of ontbinding van het contract met of zonder overname toestel. Geen tegemoetkoming in de reeds gemaakte kosten, omdat dit viel in de 'onderzoeks'periode. Uit 'coulance'nog wel eventueel € 10 vergoeding. Met een abonnement bijna 18 mnd is de 1e optie (verlaging abkosten) geen oplossing.
  8. Auteur
    T-Mobile
    Datum
    Beste heer,
    T-Mobile heeft u gebeld met een oplossing. Zou u zo vriendelijke willen zijn uw klacht te sluiten?
    Met vriendelijke groeten,
    T-Mobile
  9. Auteur
    HekkeGJM
    Datum
    Het contract wordt ontboden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HekkeGJM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over T-Mobile Mobiel?