Klacht T-Mobile Thuis: Na geleverd bewijs, bedreigd tot betaling door T-mobile en Certin.

Assum1

We hebben 2 jaar geleden op 10-07-2017 een bevestiging ontvangen dat we per 29 augustus 2017 hebben opgezegd.
Op 1 augustus 2017 kregen we een mail dat een andere aanbieder het verzoek deed om per 12 september 2017 het abonnement op te zeggen ( de nieuwe bewoner van ons huis had per 13 september een abonnement geregeld)
Hierover hebben we telefonisch en per mail diverse malen contact gehad Op 25 September 2017 krijgen we een mail dat we “inderdaad per 29-08-2017 hebben opgezegd, helaas heeft een andere provider de lijn overgenomen voordat de opzegging kon worden doorgevoerd. Daardoor worden er kosten in rekening gebracht tot 12 september dit hoef je uiteraard niet te betalen dus ik heb hiervoor een creditering aangevraagd zodra die wordt goedgekeurd ontvang je hiervan bericht excuses voor het ongemak”.
Dan krijgen we op 6 oktober 2017 een rekening gestuurd van 55 euro over de maand September, hiermee begint een lange reeks van rekeningen van 55 euro tot op de dag van vandaag 27 augustus 2019, waarvoor Certin incasso is ingeschakeld. Of we maar even 58,76 willen overmaken.
Na ook de bewijzen van onze correcte opzegging en de bevestiging van T- mobile te hebben gestuurd zijn we onder de dreigementen bezweken en hebben betaald.
Wees gewaarschuwd voor de oplichterspraktijken van T-mobile, waaraan Certin volledig meewerkt.

Rectificatie en terugboeking van de onder dreiging verkregen onterechte betaling.

Inmiddels wonen we al twee jaar in Afrika de gegeven van het oude huis zijn ingevuld want wij hebben geen postcodes.

Assum1
    De dag nadat de klacht op klachtenkompas stond kregen we dit bericht van Certin:

Onze opdrachtgever heeft u, naast alle automatische handelingen zoals het versturen van herinneringen en het online beschikbaar stellen van de facturen, op 14 oktober keurig en helder uitleg gegeven over wat er nog betaald diende te worden en hoe dit in z'n werk ging (nadat uit uw e-mail bleek dat e.e.a voor u nog niet duidelijk was).

4 dagen later reageerde plotseling T-mobile als volgt:

Ik heb het nagekeken wat er is gebeurd. De nieuwe bewoner van je voormalige woning heeft een aanvraag gedaan voor een nieuwe provider zodat wij dit niet konden opzeggen.

Kun je aangeven op welk rekeningnummer wij het bedrag kunnen overmaken? Dan kan ik de credit aanmaken voor je.

Vlak daarna deze reactie:

Goed nieuws: de terugbetaling waar we over gesproken hebben is goedgekeurd.

En nu?
    We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag (€ -18.02) wordt verrekend op je eerstvolgende rekening. Nog heel even geduld alsjeblieft!

Omdat de incassokosten niet gecrediteerd werd heb ik het volgende gestuurd:

Goed nieuws?

Waar blijft nu de ten onrechte berekende incassokosten, dit is via Certin opgeëist?

Tevens kan dit niet van de volgende rekening, dit betreft 2 jaar geleden.

Hierna hebben T-mobile en Certin niet gereageerd.
    Assum1
    T-Mobile stuurt mails met informatie die sinds 2017 achterhaald is, de klantenservice werkt onderling niet samen.
    Ook nu weer probeert T-Mobile ons af te schepen met € 18 en vindt dat wij bij Certin maar voor de incassokosten van € 40 moeten gaan.
    Echter Certin is door T-Mobile ingeschakeld en verwachten we dat T-Mobile dit regelt.

We hebben echt genoeg van deze communicatie.
    Assum1
    T-Mobile is niet genegen dit volledig op te lossen. Zij hebben Certin opdracht gegeven ten onrechte en willen ons een klacht laten indienen bij Certin.

Niet dus, T-Mobile is de opdrachtgever naar Certin en is wettelijk verplicht dit op te lossen. O ja, we hebben de € 18,= nog steeds niet ontvangen en verwachten dus ook nog de € 40,= betaald aan Certin.

Assum1

Ook een klacht indienen over T-Mobile Thuis?