Opgelost door T-Mobile Thuis: Problemen met slecht functionerende oude Draytek modem

Jeroen

Problemen met 5 jaar oude Draytek router van T-Mobile thuis (100Mbits abonnement). Vanwege slecht WiFi, 20Mbits snelheid naast modem en 70Mbits snelheid via LAN heb ik een Powerline adapter (Devolo Magic) aangeschaft.
Helaas heeft de Draytek problemen met de LAN poorten (bekend probleem, zie community). Het uitdelen van IP adressen werkt niet goed. Na verloop van tijd (ook na factory reset) loopt er iets vol, waardoor devices geen IP adres meer krijgen. 1 device (zoals laptop) aansluiten geeft geen probleem, maar zodra de LAN poort meerdere adressen moet uitdelen gaat het fout.
Klantenservice gesproken, monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat er iets niet goed is met de Draytek. Klantenservice weer gesproken gisteren. Helaas, ze kunnen niets voor mij betekenen. 1 Laptop op LAN werkt goed, verder gaat de dienstverlening niet. Dus vervanging willen ze niet doen. De medewerker van T-Mobile heeft (terwijl ik dit al 3 keer gedaan heb) nogmaals een factory reset gegeven. Over 3 dagen! gaan ze pas weer verder kijken. Heb nu al 2 weken dit probleem en er is geen zicht op een oplossing vanuit T-Mobile.
Gelukkig is er wel een oplossing! Volgens diverse conversaties op de T-Mobile community (met hetzelfde probleem) heeft het geholpen om het oude Draytek modem te vervangen voor het allernieuwste Zyxel model. Deze schijnt geen problemen met de LAN poorten te hebben en ook te beschikken over een snellere (5Ghz) WiFi. Helaas wil T-Mobile hier niet aan mee werken....:-( En vinden zij dat mijn Draytek prima is!
Hier een community waar hetzelfde probleem beschreven is:

De oplossing:
Als trouwe klant (5 jaar) zou ik graag een nieuw modem willen ontvangen, merk Zyxel. Volgens verschillende conversaties op de T-Mobile community schijnt dit deze modem geen problemen te hebben met LAN poorten en een snellere wifi te hebben (vanwege 5Ghz ondersteuning). Momenteel heb ik geen tot nauwelijks bereik op de 1e en 2e verdieping. Ik heb geinvesteerd in een duur Devolo powerline systeem, wat op zich prima werkt (hogere snelheden dan WiFi van Draytek), maar helaas krijg Devolo regelmatig geen IP Adressen toegewezen. Ik begrijp niet waarom T-Mobile mij niet wil helpen.

T-Mobile Thuis

Beste meneer Wijnen,

Klantenservice T-Mobile Thuis

Jeroen
Vervanging glasrouter. Ik ben zeer goed geholpen.

Ook een klacht indienen over T-Mobile Thuis?