Opgelost door T-Mobile Thuis: Supertraag internet, waarschijnlijk te wijten aan een idioot hoge overboekingsrate

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 508175
Gebruiker
Ton
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Omdat T-Mobile er een kunst van maakt het indienen van een klacht zo moeilijk te maken, maar eens kijken of er langs deze weg eer is te behalen.
Ik heb uitsluitend een ADSL 50/5 Mb verbinding, deze is vaak uit de lucht hapert ook niet zelden en vandaag erg traag. Een eenvoudige snelheidstest laat zien dat de downloadsnelheid slechts 1,7Mb bedraagt. Geen wonder dus dat ik traagheid ervaar.

De oplossing

De snelheid verhogen en compenseren van abonnementskosten ik betaal van 50Mb

3 reacties

  1. Auteur
    T-Mobile Thuis
    Datum
    Beste klant,
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice
  2. Auteur
    Ton
    Datum
    Dit gaat ook via u zoals het bij al die providers gaat, ze geven eigenlijk nooit thuis bij klachten. De reden? Klachten als deze kunnen/willen ze niet oplossen, omdat dat te maken heeft met de hoge ratio aan overboekingen, waardoor alle gebruikers vroeger of later te maken krijgen met haperingen op de verbinding of zelfs het helemaal uitvallen.
  3. Auteur
    T-Mobile Thuis
    Datum
    Beste meneer,

    Ik heb zojuist telefonisch contact met u opgenomen en een coulance gegeven voor het gemak. Het spijt mij dat ik u niet direct een oplossing heb kunnen bieden.
    Ik wil u vriendelijk vragen om uw melding verder af te sluiten.
    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice T-Mobile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ton
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men bijt liever de tong af dan toe te geven dat dit type verbindingen een hoge mate van overboeking kent, zo ook tijdens dit telefoongesprek. Men suggereert in eerste instantie een WiFi-probleem, echter is dat niet aan de orde, want e.e.a. is bekabeld. En geeft dan ter compensatie 25 euro credit. Maar dat lost het feitelijke probleem niet op, dat ligt in het hanteren van een minimale bandbreedte die geleverd zou moeten worden. Bij mij was de lijn verkocht als 50/5Mb down/upstream op enig moment niet sneller dan 2/1Mb. Een 50/5Mb verbinding zou in mijn optiek tenminste 30/3Mb moeten kunnen leveren. Schone taak voor de consumentenbond lijkt me. Genoemde 25 euro compensatie moet nog worden verrekend, waarschijnlijk met de eerstvolgende factuur.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over T-Mobile Thuis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen