Opgelost door T-Mobile Thuis: T-Mobile komt gemiddeld niet verder dan 20 Mbps over de wifi terwijl wij betalen voor 500 Mbps

content Opgelost
T(rage)-Mobile

T-Mobile heeft een tergend trage wifi snelheid hier thuis, terwijl we € 80,00 per maand betalen voor 500 Mbps !

De net nog gemeten snelheid is DOWNLOAD Mbps 24.10. Er is een monteur geweest die de snelheid ook niet omhoog kreeg.

We hebben gebeld, overlegd, geklaagd en vandaag nog met de chat online geweest. T-Mobiel zegt letterlijk :

" Alles boven de 20Mb's wordt als goed gezien voor de wifi "
" Maar wifi valt onder de wifi service. Het contract heeft betrekking op de diensten zelf. Internet is een dienst, wifi is een service daar bovenop "

De consumentenbond zegt hier iets anders over :

“ Jaarlijks betaal je honderden euro's aan abonnementskosten voor internet en tv. Daarvoor mag je een goed functionerend wifinetwerk uit de modem/router van je provider verwachten. En ook hulp van de provider om dat voor elkaar te krijgen “

T-mobile wil en kan niets doen zeggen ze. Ze verwijzen naar (aanvullende?) voorwaarden waarin het gaat over T-Mobile Thuis Wifi-Service, maa rijns inziens gaat dat over de wifi-service en niet over de kwaliteit van de wifi zelf ..... https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/actievoorwaarden-thuis-wifi-service-tot-31-mrt-20.pdf

Ik kan nergens online vinden in de algemene voorwaarden waarin staat dat wifi een gratis service is en dat de wifi niet boven de 20 Mbps uit hoeft te komen, ook niet bij een 500 Mbps abonnement.

Let wel. Daarvoor hadden we een abonnement bij KPN en die haalden met gemak snelheden over de wifi tussen de 350 Mbps en soms zelfs tegen de 500 Mbps aan.

Mijn voorstel om het contract voortijdig te beëindigen heeft T-Mobile afgewezen en ze willen ook geen tegemoetkoming in de abonnementskosten geven.

Ik ben van mening dat je tenzij het duidelijk vermeld is in het redelijke iets van de betaalde internetsnelheid in het wifi netwerk mag verwachten. Dus een goed functionerend wifinetwerk uit de modem/router zoals de consumentenbond het schrijft.

Wij willen sneller internet over de wifi ( betere randapparatuur ) of het voortijdig beëindigen van de overeenkomst.

T(rage)-Mobile
    We hebben een voorstel gehad voor Wifi Plus, tijdelijk zonder kosten.

Dat hebben we geaccepteerd, maar daarna niets meer gehoord.

De vraag waar in de algemene voorwaarde staat (de voorwaarde die je bij het afsluiten van het contract krijgt) dat een wifi snelheid vanaf 20 mbps voldoende is, ook al betaal je voor 500 mbps blijft onbeantwoord. Wij kunnen het niet vinden en T-Mobile denk ik ook niet.

We hebben het abonnement nu zo’n 9 maanden en daarvan zijn we 6 maanden in gesprek met T-Mobile. We hebben nu voor het eerst een soort voorstel ontvangen.
    T(rage)-Mobile
    T-Mobile heeft keurig gereageerd vandaag ;

"Het gaat inderdaad om de voorwaarden bij de wifi service en niet om de algemene voorwaarden "

" Inderdaad is het opmerkelijk, dat er bij KPN een veel betere wifi verbinding was. Gezien wij van dezelfde lijn gebruik maken, KPN is de netwerkbeheerder "

In reactie op het laatste wil ik nog opmerken dat de lijn van KPN idd goed binnen komt en op volle snelheid werkt. Maar dat is niet de Wifi verbinding en dar gaat onze klacht over. Het lukte KPN blijkbaar wel om hun eigen inkomende verbinding via wifi op snelheid door dit huis te verspreiden. T-Mobile lukt dat (nog) niet, dus dan zou je kunnen veronderstellen dat het aan de hardware van T-mobile ligt.

We hebben de oplossing geaccepteerd en T-Mobile en wij zijn het nu gelukkig ook eens dat in de algemene voorwaarden die men bij het afsluiten van je abonnement krijgt niets staat over de wifi snelheid. Pas als gebruik maakt van de wifi-service van T-Mobile (wat je wrang genoeg pas doet als je problemen hebt met de wifi) komen er nieuwe voorwaarden bij (waarvan we niet eens weten of we die gekregen hebben). Op die manier kan T-Mobile zich dus indekken zodra de wifi niet naar wens is.

We zullen hier via klachtenkompas laten weten hoe de oplossing bevalt en of deze idd werkt.

T(rage)-Mobile
De versterker is redelijk snel binnen gekomen en werkt deels voor het verlengen van de wifi sterkte. Daar zijn we natuurlijk al blij mee. De wifi snelheid blijft nog steeds laag al lijkt deze wel iets verbeterd te zijn. we laten het verder gewoon rusten en danken T-Mobile voor het tijdelijk gratis gebruik maken van de wifi versterker.

Ook een klacht indienen over T-Mobile Thuis?