Klacht Tablettotaal.nl: Internetwinkel weigert retourneren binnen bedenktijd

Consumentabc

Product via website besteld. Wilde product ruim binnen bedenktijd retourneren, dat mag echter niet van tablettotaal. Terwijl het gaat om een wettelijk recht om binnen 14 dagen te mogen retourneren (herroepen). Dit delen ze dan mee en daarbij zeggen ze dat ze daarna de zaak sluiten. Daarna reageren ze gewoon niet meer op mijn mail.

Hoe het stap voor stap is gegaan: ik had oortjes besteld en de volume knop deed het niet. De verkoper mailde terug dat hij anderen op zou sturen. Hij had de nieuwe oortjes dan maar niet uitgeprobeerd vanwege de hygiene, maar ze zouden het vast wel doen. Ik heb meteen aangegeven dat ik geen nieuwe oortjes wilde, omdat de oortjes inderdaad niet hygiënisch zijn verpakt (zoals ze worden verpakt had iedereen ze al gebruikt kunnen hebben), en het leken me ook niet de originele oortjes.

Ze sturen toch nieuwe oortjes toe. Toen heb ik gezegd dat ik wilde herroepen en dan beide oortjes tegelijk terug wilde sturen. Dat spaart dan tenminste verzendkosten. Tablettotaal zegt dat dat niet kan want ik had de eerste oortjes immers geprobeerd (de defecte oortjes).

Ik heb hen een foto van een tekst van de site van de consumentenbond gemaild dat je mag retourneren ook als een product defect is omdat je binnen de bedenktijd kunt retourneren zonder opgaaf van reden (zie bijlage). Ik was binnen de bedenktijd.

Het is een klein bedrag maar het gaat om de benadering. Als je zo je omzet moet maken is dat wel treurig.

Ik wil het product retourneren en wil mijn geld terug incl verzendkosten.

Hoop dat ze zich aan de wet gaan houden, ook voor anderen na mij.

Tablettotaal.nl
    Beste Esther,

Wij hebben al vaker met jou contact gehad. Even een korte samenvatting...

Je nam contact op met de mededeling dat jij oortjes van Samsung had ontvangen en dat de afstandsbediening niet zou werken. Tevens gaf jij aan dat je dacht (aanname) dat het ging om misschien wel namaak oortjes. tablettotaal is al 8 jaar een zeer betrouwbare leverancier met originele producten. Wij hebben wij jou direct nieuwe oortjes toegestuurd zonder dat jij de andere oortjes hoefde te retourneren. Op deze manier kon jij zo snel mogelijk weer naar je muziek luisteren.

Van het een op het andere moment heb jij ervoor gekozen om ons te berichten dat jij de oortjes niet meer wilde en dat jij je geld terug wilde. Daar het hier gaat om in-ear oortjes staat er ook in onze voorwaarden dat wij geen zichttermijn hanteren bij in-ear oortjes net zoals iedere leverancier in NL en daarbuiten. Dit geldt ook op voedsel, onderbroeken, oorbellen enz.... Dat wil niet zeggen dat je geen garantie hebt, want dat heb je bij ons zeker. Op basis van deze garantie hebben wij jou direct de nieuwe oortjes toegestuurd.

De vele mailtjes die wij daarna van jou hebben ontvangen hebben wij iedere keer beantwoord totdat wij jou in onze laatste mail nogmaals hebben uitgelegd dat wij gewoon conform de wetgeving hebben gehandeld.

We hopen dat je nu overtuigd bent van het feit dat wij alles netjes hebben afgehandeld.

We wensen je een fijn weekend toe.

tablettotaal

Ook een klacht indienen over Tablettotaal.nl?