Klacht Tabpoint.nl: Tabpoint houdt zich niet aan de wettelijke regels bij een gebrek van het product

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 268352
Gebruiker
R.F. Baltzer
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij Mifi-4g-Wifi, onderdeel van Tabpoint, een externe antenne voor een mifi router besteld. Na ongeveer twee weken breekt bij normaal gebruik (in- en uitpluggen op een Huawei mifi router) één van de lipjes van de connector af. Tabpoint reageert dat daar helaas niets aan te doen is. Terugzending vindt men niet nodig, reparatie is onmogelijk en vervanging komt niet in aanmerking. Aanspraak op garantie wordt ongegrond verklaard omdat het euvel door eigen toedoen is veroorzaakt.
Met de wettelijke regels over gebrek aan het product binnen zes maanden en de omgekeerde bewijslast heeft Tabpoint niets te maken. Een aangetekende brief daarover verdwijnt volgens de email bevestiging in het "ronde archief"

De oplossing

Ontbinding van de overeenkomst

1 reactie

  1. Auteur
    Tabpoint.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Zeer duidelijk geval van defect door eigen toedoen. De overeenkomst wordt niet ontbonden helaas.
    Hoe de niet tevreden koper te werk gaat is zeer teleurstellend. de antenne plug breekt alleen af door wrikken.
    vele tevreden klanten gehad met dezelfde antenne nooit problemen.
    helaas blijft deze koper mij bijna dagelijks lastig vallen met emails en brieven etc...
    en allerlei teksten uit het wetboek, normaal is garantie natuurlijk geen enkel probleem maar in dit geval ga ik hem helaas niet compenseren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.F. Baltzer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen N.B. Wrikken is niet mogelijk in de aansluiting op de Huawei mifi router. Er zijn vanaf 15/6 welgeteld 6 e-mails gestuurd en 1 aangetekende brief.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Tabpoint.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen