Klacht TACX Smart Trainers: Tacx TT3 software licentie kan niet worden overgezet.

Klachtnummer
# 509129
Gebruiker
jmp
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Tacx TTS3 software voor de Fortius wordt niet meer ondersteund. Dat is op zich begrijpelijk, maar Tacx maakt het nu ook niet meer mogelijk om - zelfs met een valide en betaalde licentie - de software op een andere PC over te zetten. Daarmee is de indoor trainer onbruikbaar en waardeloos geworden. Dat kan niet waar zijn, een trainer die destijds 750 euro kostte en op zich prima werkt.

De oplossing

Tacx heeft een paar opties om de Fortius indoor trainer te kunnen blijven gebruiken:
1. een Unlock Key moeten blijven aanbieden aan iedereen die een valide licentiecode heeft.
2. software uitbrengen die de Unlock Key uitschakelt, software hoeft verder niet gesupport te worden.

2 reacties

  1. Auteur
    jmp
    Datum
    Hallo Tacx, graag een reactie?
  2. Auteur
    jmp
    Datum
    Beste Tacx, het zou jullie sieren om:
    1. te reageren op alle klachten die over dit onderwerp bij klachtenkompas worden ingediend;
    2. de Fortius TTS software open-source te maken, zodat oudere maar goed werkende indoor trainer apparaten niet hoeven te worden weggegooid. Beter voor het milieu en beter voor jullie imago.

Ook een klacht indienen over TACX Smart Trainers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen