Klacht TadaTel: Slechte service bij TadaTel nadat een defect scherm 4 maanden na installatie loslaat.

Pollie08

Het scherm van mijn Ipad is op 6 mei 2017 door Tadatel vervangen. Op 5 September 2017 kreeg mijn scherm last van "spookvingers". Apps werden geopend zonder dat ik deze had geselecteerd. Toetsenbord was niet te gebruiken doordat andere letters werden ingedrukt. Ik heb de Ipad teruggebracht naar TadaTel en de bediende gaf aan dat het scherm aan 1 kant aan het loslaten was. Dit was minimaal en was mij nog niet opgevallen. Zij zouden de Ipad openen voor onderzoek. De monteur heeft geconstateerd dat het scherm defect is en een eigen leven leidt. Echter viel dit niet onder de reparatie garantie van 3 maanden. Ik zou de reparatiekosten wederom moeten betalen voor een nieuw scherm. Aangezien het scherm defect is en er totaal geen zichtbare schade is aan het apparaat, ben ik van mening dat zij mij een slecht scherm hebben gegeven. Ik zal dan niet nogmaals reparatiekosten betalen. Er is aangeboden om het voor 50 Euro te repareren ipv 75, maar ik vond deze korting te laag voor de levering van een defect product. Na ontvangst van mijn Ipad, is het scherm nog losser. Ik gaf dit aan maar de monteur zei dat hij dan een hele strip moest aanbrengen. Een beetje lijm kon er dus ook niet vanaf. Ik heb in het verleden al mijn apparaten er laten repareren en zo lang ik betaalde, was de service erg goed. Dit keer werd er gesuggereerd dat ik er wellicht op ben gaan zitten, dat ik er boeken op heb gelegd, om er maar onderuit te komen dat de fout bij hen ligt. Er is geen schade aan het apparaat, de lijm laat los en het geïnstalleerde scherm lijdt een eigen leven, maar toch is het aan mij om 50 Euro hier voor te betalen. Dit vind ik onacceptabel.

Ik zou graag de gemaakte kosten van 6 mei 2017 teruggestort krijgen van 75,01 Euro.

TadaTel
    Beste,

Wij hebben de situatie uitvoerig besproken met onze leverancier.
    Onze leverancier is zeer verbaasd aangaande het probleem. De leverancier zegt dat dit soort problemen wel eens voorkomen bij een montage maar niet na 4 maanden gebruik (ze zijn dan ook zeer verbaasd). De leverancier zou graag het scherm retour willen zien. Zoals u weet hanteert TadaTel een garantie periode van 3 maanden.
    Aan de voorkant is er geen beschadiging geconstateerd ( vandaar de leverancier verbazing) zijn maar aan de zijkant heeft TadaTel wel geconstateerd dat waar het scherm los is gekomen de behuizing een beschadiging heeft.
    De leverancier stuurt ons nu een nieuw scherm, want zij zijn ook heel nieuwsgierig wat de oorzaak kan zijn.

Ons voorstel;

Stappen plan:

1- TadaTel ontvangt deze week een nieuw scherm van de leverancier
    2- Na ontvangst gaat TadaTel contact met u opnemen voor een afspraak.
    3- Na montage gaan wij het toestel testen voor twee dagen
    4- Als alles oke is gaan wij contact met u opnemen om de iPad op te halen.
    5- TadaTel stuurt het oude scherm op naar de leverancier.

wij horen u graag.

Met vriendelijke groet

TadaTel Telecom en Smartphone Repair Center

Goedendag,
    Fijn dat het op deze wijze opgelost kan worden. De genoemde lichte schade aan de behuizing is ontstaan in mei jl. waardoor de eerste reparatie plaatsvond. Wellicht dat dit als notitie nog in de gegevens staat. Het huidige scherm is geheel intact.
    Ik ga akkoord met uw voorstel om het apparaat zonder kosten te laten repareren.
    Ik hoor graag wanneer ik het bij u kan brengen.
    Pollie08
    Om de klacht actief te kunnen houden, kan ik melden dat ik tot op heden nog geen reactie heb mogen ontvangen op mijn schrijven van 19 september jl. Ik wacht het af.
    Pollie08
    Ik heb contact opgenomen waaruit bleek dat ze hadden verwacht dat ik langs zou komen. Een afspraak is vervolgens gemaakt en ik heb vandaag mijn Ipad met een nieuw scherm kunnen ophalen. Ipad werkt weer. Fijn dat het is opgelost. Bedankt.

Ook een klacht indienen over TadaTel?

2. Stuur een juridische brief