Opgelost door Talendomein: Refund refused on non-valid grounds

content Opgelost
lcacciotti

I bought a WT2 Translator In-Ear buds from Talendomein. I received it, briefly tried it, it didn't work at all for what I need so I sent it back. They are now refusing to issue a refund on the basis of 'hygiene reasons'. Their website T&C do include reference to 'hygiene reasons' but not in relation to electrical goods. The reference to 'hygiene reasons' is not listed in their Return Page nor in their Return label. Before proceeding to the purchase I didn't have to thick a box to accept the terms and conditions. I returned a similar in-ear bud translator to Bol and had no problems. Can you please assist me with my complain?

I would like clarification if the exception of 'hygiene reasons is actually applicable to in-ear earbuds since I had a refund with no problems from Bol.

Talendomein
    Best Lorena,

Dank voor uw reactie.

We begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is.

Voor het retourneren van producten met "earpods", geld echter een uitsluiting van retourrecht om redenen van hygiëne.
    Wij handelen naar aanleiding van de Thuiswinkelwaarborg organisatie, ook deze organisatie adviseert om deze producten uit te sluiten van retourrecht.
    Dit is niet alleen bij onze webshop het geval, maar ook bij andere websites zoals bol.

Het betreffende WT2 product bevat earpods die IN het oor geplaatst moeten worden om te kunnen gebruiken. Waardoor deze producten zijn uitgesloten van recht op retour.
    Headsets OP het oor, kunnen bijv. zonder probleem worden retourgenomen.

In onze retourvoorwaarden, Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht kunt u teruglezen dat deze producten zijn uitgesloten van retourrecht. Dit heeft betrekking op al onze producten.
    "Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken"

Ik heb eerder van u begrepen dat het product wat u als voorbeeld bij Bol noemt, een ander product is zonder earpods, waarbij hygiëne geen rol speelt, en daardoor geretourneerd kan worden.
    Ook Bol heeft dezelfde uitsluiting van het retourrecht waarbij earpods dit in het oor gebruikt zijn, niet geretourneerd kunnen worden.

Zoals wij eerder hebben aangegeven hebben wij het product retour ontvangen met alleen de melding 'Bevalt niet", zonder verdere toelichting.
    Pas in latere mailcorrespondentie geeft u aan dat het product niet werkt, maar zonder verdere toelichting. Wij hebben het product uitgebreid getest, deze werkt 100% correct.

Wij willen u graag verder helpen met het oplossen van eventuele problemen om de Wt2 te kunnen gebruiken. Neemt u contact op met onze klantenservice?

lcacciotti
A refund of 200euros - which I can accept since I dont want to waste more time on this case.

Ook een klacht indienen over Talendomein?