Klacht Tandarts Tandenplus: te hoge boete niet nagekomen afspraak

A Kaichouhi

Op 28 augustus 2013 was ik voor het laatst op bezoek geweest bij de tandartsenpraktijk Tandenplus in Vianen. Dit betrof kleine rontgenfoto, probleemgericht consult en gebitsreiniging.
Als ik mij vaag kan herinneren is mij ter plekke een volgende afspraak mondeling medegedeeld. En wel voor 25 november 2013.
Dit bedrijf communiceert ook via email waarvoor je moet aanmelden en dit heb ik ook gedaan.
Nu is het natuurlijk zo dat je een reminder verwacht van dit bedrijf voor de afspraak en dit is wel zo verstandig want er gaat voor een volgende afspraak lange tijd overheen en vanwege drukke bezigheden in het dagelijks leven kun je makkelijk dingen vergeten. Maar zij als bedrijf zijn dagelijks bezig met dit soort werkzaamheden en zijn dus verplicht deze afspraak schriftelijk danwel per email te melden. Dus heb ik nu een boete gehad van 40 euro (code C90) en dit is belachlijk hoog en ik wil dit niet betalen. Een standaard controle kost circa 19 euro, waarop is dit bedrag gebaseerd?

De boete niet betalen of een redelijk deel ervan. Want als ik het moet betalen dan kan echt niet meer naar toe. Al vallen al mijn tanden af. Dit is gewoon belachelijk. Even oer Nederlandse nuchterheid: 40 euro = 2,20371(dateert uit 1999) x 40 = 88.14 gulden!
Ik voel me echt een crimineel, waar gaat dit heen toch met deze wereld.
Ik wil dit niet betalen als ik niet goed op de hoogte ben gebracht van mijn afspraak en de boete bedragen.

Wij vinden dat Tandarts Tandenplus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Tandarts Tandenplus?