Klacht Tariefcoach: Offerte is achteraf Order

Daniel67

Dit bedrijf "vrijblijvend" aan te bieden om particulieren en bedrijven te switchen van leverancier. Hun sturen na het telefoongesprek waar je de laatste 3 cijfers van je bankrekening moet geven om het verbruik te kunnen bepalen. Een zogeheten aanbod op maat.
Maar niks is vrijblijvend bij hun, je denkt dat je 14 dagen de tijd heb om het tarief veilig te stellen Niets is minder waar, je zit na 14 dagen dus blijkbaar aan een overeenkomst vast van minimaal 3 jaar. Dit is misleidend en daarmee ook een vorm van oplichterij.

Ik adviseer bedrijven en particulieren ook voor energie, maar wil geen mensen er toe dwingen, dit levert een slechte naam op en krijgt de energie wereld hierdoor dit soort acties weer een negatieve duw. Dit gaat ten koste van de goede adviseurs die echter heel veel goed kunnen doen.

Geld verdienen moet en mag ook, maar wel eerlijk.
gemiddeld wordt er zon 200 euro commissie verkregen voor elk energie contract als commissie, daarmee is de motivatie van dit soort organisaties wel duidelijk.
30 x 200 euro op een dag = 6000 per dag. Lekker tja maar niet mensen dwingen dat hoort er niet bij in mijn optiek.

Wees in ieder geval gewaarschuwd en geef niet zomaar je laatste 3 cijfers van je bankrekening

Dit soort organisatie te wijzen op hun incorrecte manier van handelen.

Ook een klacht indienen over Tariefcoach?