Klacht Taxicentrale Schiphol: Taxicentrale Schiphol wil geld niet terug geven bij rit annuleren

RitNr.: 3791217

Ik heb via Taxicentrale Schiphol een taxi gereserveerd (via het website en met iDeal betaald) van AMS naar een Adres.
Ik kom aan van Orlando > Atlanta > Amsterdam, helaas hebben wij onze vlucht van Atlanta naar Amsterdam gemist (door vertraging uit Orlando) dus dachten wij dat het is zonder om die Taxi door te laten gaan, dus hebben wij deze geannuleerd (ik denk dat dit netjes is...).
Nu het probleem is dat Taxicentrale Schiphol (via email) mij vertelde dat ik heb binnen 6 uurtjes het rit geannuleerd? en dus volgens T&C krijg ik het geld niet terug...??? 60 EUR, dat is belachelijk.
Dus als jij een geldige reden om een rit te annuleren(in mijn geval onze vlucht gemist) en valt binnen 6 uur lang(maar zover dat ik weet het is zelfs meer dan 7 uur lang), krijg ik mijn geld niet terug.

Normaal gesproken, het Taxi houd rekening mee met vlucht vertraging en neem contact op binnen 30min na landing, krijgt taxi geen contact met jou binnen 30min dan is ie gedwongen om jou rit te annuleren. Dit begrijp ik.
Ik heb lang van te voren geannuleerd en krijg dit als antw. van support.

Your cancellation was too late. The driver was already assigned and planned.
Met vriendelijke groet, / Kind Regards,
Support Team | Taxicentrale Schiphol B.V.
Phone: +3185 065 3670

Maar zelfs op die dag, heb ik ook nooit een telefoontje of contact van de Taxi gekregen, dus dat betekent dat het annuleren van het rit was goed op tijd gekomen. en toch Taxicentrale Schiphol wil gewoon niet mee werken met Geld Terug.

-----
Andere Topic
Rit.Nr.: 3803323

Van Adres naar Schiphol.
wij kreeg netjes een Taxi, maar onderweg deze taxi chauffeur volgens mij was zo moe dat hij viel beetje slapen tijdens rijden. taxi chauffeur kon niet eens recht op de snelweg rijden... gelukkig zijn wij bij schiphol veilig aangekomen en heb de taxi chauffeur verteld dat hij moet opassen

Geld Terug storten van RitNr.: 3791217

nog geen reactie
    Taxicentrale Schiphol
    Beste Jayson,

Wij hebben u al meerdere malen antwoord gegeven.

Uw rit was gereserveerd voor 29-12-2019 13:00. Toen u dit deed bent u akkoord gegaan met de voorwaarden. Hierin (en ook in de bevestigingsmail) staat dat u tot 6u voor de tijd waarop de rit gereserveerd is kosteloos kunt annuleren.

28-12-2019 18:28:09 Ritbevestiging verstuurd Verzonden aan: jayson.s@xxxxx.xxx

De rit is vervolgens door u geannuleerd op:
    29-12-2019 11:33:59 Rit is geannuleerd door de klant

Wij hebben ook uitgelegd dat onze chauffeurs niet op Schiphol staan te wachten of een klant wel of niet op komt dagen. Wij werken met roosters en planningen. De chauffeur heeft dus deze rit, inclusief mogelijke wachttijd en de reistijd naar de eindbestemming in zijn planning staan voordat hier een volgende rit op aansluit voor hem/haar. Als deze rit wegvalt heeft hij dus een gat in zijn planning die hij niet zomaar op kan vangen met tegelijk een identieke rit qua tijd en afstand.

Als de rit is geannuleerd dan verdwijnt deze uit de planning van de chauffeur, dit gaat direct en automatisch via een App. Het is dus logisch dat de chauffeur niet op de gereserveerde tijd contact gaat opnemen met de passagier van de geannuleerde rit. Het zou zelfs heel vreemd zijn als hij/zij dit wel zou doen...

Dus als u te laat annuleert heeft de chauffeur geen werk en kost ons dat geld, daarom hebben wij een annuleringstijd ingesteld. Hier bent u mee akkoord gegaan. Zo simpel is het. Dus als u uw vlucht mist om welke reden dan ook, of om welke andere reden niet op tijd bent voor uw reservering, dan is dit een zogenaamde 'no-show'.

geen

Ook een klacht indienen over Taxicentrale Schiphol?