Klacht Taxicentrale Schiphol: wanprestatie door Taxicentrale Schiphol: niet komen opdagen, onbereikbaar, geen reactie op klacht.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 269512
Gebruiker
R.F. Frijstein
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Onder boekingsnummer 1658514 had ik een taxi besteld en online afgerekend voor 05:30 uur op 11 juli 2017.
Om 05:40 uur ben ik uw organisatie gaan bellen omdat er geen taxi was. Meerdere pogingen leiden tot niets. In 1 van de pogingen heb ik een voicemail achtergelaten. Om 05:50 heb ik mij buurvrouw gevraagd om ons te rijden. Om 06:00 ben ik van huis vertrokken. Om 06:05 uur belde de chauffeur dat hij voor de deur stond. Ik heb hem laten weten zeer ontevreden te zijn. Hij gaf aan dat hij dit zou doorgeven zodat mijn geld terug zou worden gestort. Dat laatste is niet gebeurd.

Het niet verschijnen van de taxi op het afgesproken tijdstip is een buitengewoon frustrerende start van een vakantie. Dat uw organisatie onbereikbaar is onacceptabel. Dat een klacht van mij niet via de chauffeur bij u terecht komt/ wordt opgepakt is ronduit beschamend.

Uw organisatie levert een wanprestatie en daarmee bent u zelfs contractueel in gebreke.

Ik wil u sommeren om ervoor te zorgen dat het bedrag van 77,50 binnen 2 werkdagen weer op mijn rekening staat.
Het zou u sieren als u mijn buurvrouw: xxxxxxxxx een zeer grote bos bloemen stuurt.

(kopie van ingediende klacht, zonder persoonlijke informatie)

De oplossing

directe terugstorting van betaald bedrag en een grote bos bloemen naar de buurvrouw (met excuses)

2 reacties

  1. Auteur
    R.F. Frijstein
    Datum
    Het bedrag van de boeking is inmiddels teruggestort. Ik ben benieuwd of mijn buurvrouw nog een bos bloemen krijgt.
  2. Auteur
    Taxicentrale Schiphol
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte Ruud Frijstein,

    Het is ons volkomen onduidelijk waarom u via deze weg uw klacht wenst te publiceren wanneer uw klacht reeds vorige week door ons is opgelost.

    1. Op 2 juli jl heeft u de taxi besteld voor 11 juli om 06:00;
    2. Een paar uur voor vertrek, besluit u de ophaaltijd te wijzigen van 06:00 naar 05:30 via de bevestigingsmail; deze rit was al toebedeeld aan de chauffeur die onderweg naar u toe eerst conform de planning andere ritten uitvoerde en de wijziging niet tijdig heeft gezien;
    3. Om 06:00 stond onze chauffeur bij u, maar u was inmiddels vertrokken (om 05:50);
    4. Op 3 augustus ontvingen wij uw klacht waar wij binnen 24 uur (op 4 augustus) op hebben gereageerd, u onze excuses hebben aangeboden én uw betaling direct aan u hebben gerestitueerd.

    In plaats van contact met ons op te nemen (onze klantenservice is 24/7 bereikbaar), heeft u er voor gekozen om 1) Uw buurvrouw wakker te maken én 2) Vervolgens op internetforums uw klacht te verspreiden terwijl uw klacht al dagen daarvoor door ons is opgepakt en opgelost. Wij begrijpen dan ook niet het doel van deze nieuwe - doch reeds op 4 augustus jl opgeloste - klacht.

    Met vriendelijke groet,
    Taxicentrale Schiphol

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.F. Frijstein
Datum
Uiteindelijke oplossing
U geeft een volledige verkeerde voorstelling zaken. Uw organisatie heeft de klacht pas in behandeling genomen nadat ik de klacht heb gepubliceerd. Uw organisatie stelt dat wijzigen van de opdracht kan tot 3 uur voor vertrek. Ik heb de wijziging de avond ervoor, om 21:40 uur doorgegeven en door u bevestigd gekregen. Dat is ruim op tijd. U maakt beloftes die u niet waarmaakt. Uw organisatie is niet 24/7 bereikbaar. Ik heb meerdere malen vergeefs gebeld en ook een voicemail achter gelaten. U heeft de klacht niet goed gelezen en ook niet goed afgehandeld. Ik verwacht van u dat u mijn buurvrouw een bos bloemen stuurt, en ook erkent dat u de zaken verkeerd voorstelt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Taxicentrale Schiphol?