Opgelost door Techem: Extreem hoge verwarmings kosten

Alexandra

Sinds een aantal jaar geleden nieuwe meters zijn geplaatst op de verwarming zijn de kosten abnormaal hoog. Op dit moment betalen wij 150 euro per maand voor een verwarming die vrijwel nooit aanstaat en ik kan zeggen dat bij ons hooguit 4 weken per jaar de verwarming 3 a 4 uur per dag open staat, want er lopen hete buizen door de flat waardoor het over het algemeen warm genoeg is in huis.2 jaar geleden kregen we de eindafrekening waarbij we ruim 800 euro moesten bij betalen terwijl we daarvoor altijd wat terug kregen en ons maandbedrag de helft was van wat het nu is. Enorm geschrokken ben ik nog meer op gaan letten dat we niet te veel stoken en ik was dan ook zeer verbaasd dat de eindafrekening die volgde niets veranderde aan het ontzettend hoge maand bedrag.
Ook heb ik contact gehad met Techem en is er een aantal keren iemand lamgs geweest om naar de meters te kijken maar dit leverde niets op. Helaas zitten wij hierdoor dus in de kou met gem. 16 graden in de woonkamer.

Wij zouden graag zien dat er serieus naar onze klacht wordt gekeken en dat er een oplossing wordt gevonden aangezien wij nu helemaal geen verwarming meer kunnen gebruiken terwijl wij er wel enorm veel voor betalen.

Techem
    Geachte mevrouw Clary,Naar aanleiding van uw klacht, kunnen wij u het volgende meedelen.Uit uw verhaal komt naar voren dat wij al een aantal keer uw meters gecontroleerd hebben en dat daar niets mee aan de hand is. Het opnieuw uitvoeren van een controle zal dan ook niets nieuws opleveren.Wel kan het zo zijn dat de radiatorknop van de radiator in uw woonkamer niet geheel meer afsluit. Dit betekent dat er dan warmte door de radiator heen sijpelt wat eenheden oplevert op de meter. Een lek van een radiatorknop is echter niet altijd met de hand te voelen. De meter begint namelijk met registreren van 24 graden Celsius en wij zijn zelf handwarmte ongeveer 37 graden Celsius. Dit voelt voor ons dan ook koud aan.Wij willen u dan ook adviseren om uw radiatorknop door te laten meten door een installatiebedrijf om er zeker van te zijn dat deze goed functioneert. Dit kunt u wellicht bij Portaal Leiden aanvragen.Wanneer u nog meer vragen heeft dan kunt u te allen tijde contact met ons opnemen. Telnr.: 076-5725888 of per e-mail: klantenservice@techem.nlMet vriendelijke groet,Techem
    Breda
    Alexandra
    Alle radiator knoppen zijn nagekeken en bovendien vind ik 150 euro per maand wel erg veel voor de eventuele warmte die wordt opgevangen via de buizen.
    Techem
    Geachte mevrouw Clary,U betaald inderdaad 150 euro per maand echter op de laatste afrekening krijgt u bijna 1000 euro terug ! Dat wilt zeggen dat u een afrekening heeft van 800 euro.m.vr.grTechem Breda
    Alexandra
    Beste TechemHet is uiteraard erg fijn om te horen dat wij deze keer wel geld terug krijgen, Wij zitten echter nog wel in de kou want gebruik van de verwarming komt neer op ongeveer 100 euro per dag en dit is gewoon niet op te brengen. Ook vragen wij ons nog steeds af hoe het zo hoog kon worden terwijl wij voorheen ook vrijwel geen verwarming hebben gegbruikt. Graag hoor ik hier een aannemelijke verklaring voor.Met vriendelijke groet
    Alexandra Clary

Alexandra

Ook een klacht indienen over Techem?