Klacht Techem: Veel te hoge kosten Blokverwarming Techem

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 449878
Gebruiker
P.C.C. van den Berg
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij de eindafrekening van 2019 moest ik meer dan €1200,00 bijbetalen, dit is volgens de bewonerscommissie onmogelijk. Ik woon alleen en heb in de wintertijd 2 radiatoren aan gehad.

De oplossing

Het bedrijf heb ik al vaker om uitleg gevraagd maar zij zeggen dat alles goed is geregistreerd door de metertjes. Comfort Partners heeft geconstateerd dat de metertjes niet juist werken maar op deze boodschap wordt door Techem niet gereageerd. Ook van Laurentius heb ik totaal geen medewerking in deze.

1 reactie

  1. Auteur
    Techem
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Van den Berg,

    Wij zijn een warmtekostenverdeler en bepalen kosten voor bewoners zo eerlijk mogelijk rekening houdende met de door de complexbeheerder verstrekte kostengegevens en het individuele gemeten verbruik.
    De door u vermelde straatnaam alsmede de bijbehorende postcode krijgen we in ons systeem niet teruggevonden. Wij vermoeden dan ook dat uw bericht betrekking heeft op een ander adres. Gezien het specifieke adres ontbreekt, kunnen wij niet nazien van welk metertype sprake is en u hier niet specifiek over informeren. Vandaar dat wij u voor uitleg over de meters nu naar onze website verwijzen: https://www.techem.nl/fileadmin/nl/pdf/techem.nl/Master/Meetapparatuur/Folder_meetapparatuur_2019.pdf .

    Voor ons is het niet mogelijk aan te geven waarom een bepaald verbruik laag of hoog is, dit wordt namelijk veroorzaakt door individueel stookgedrag. Wij kunnen dus wel meten wat er verbruikt wordt in een bepaalde periode op een bepaald adres, maar wij kunnen hier geen verklaring voor geven. Een niet goed functionerende radiator, grotere vraag naar warmte, een minder goed geïsoleerde woning, inregeling van de ketel, de strengheid van de winter en/of de positie van de woning kan hier allemaal invloed op hebben, dit zijn factoren die niet meetbaar zijn voor ons.

    Bovendien kunnen onze meters geen onderscheid tussen gewenste en ongewenste warmte maken. Mocht u vermoeden ongewenste warmte te hebben, is het aan u als bewoner zelf om hiervoor eventueel met hulp van uw complexbeheerder en/of een installatiebedrijf (bijvoorbeeld Comfort Partners) naar eventuele maatregelen hiertegen te kijken.

    Mocht u alsnog specifiek over de werking van uw meters geïnformeerd wensen te worden, dan kunt u onze klantenservice bereiken via onze website: klantenservice@techem.nl en onze telefoonnummer: 076-5725800.

    Onze openingstijden zijn:

    Ma - do 08.00 - 17.00
    Vrijdag 08.00 - 16.30

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Techem.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P.C.C. van den Berg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Techem?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen