Klacht Techem: zeer hoge stokkosten

Leon

Deze maand hebben we de afrekening voor de stookkosten in onze flat weer gekregen 1 jaar geleden zijn er radiografische warmtemeters geinstalleerd door KLOTE Techem en sindsdien is onze (toch al hoge blokverwarming) jaarafrekening verdriedubbeld. Dit jaar moeten we 750 euro bijbetalen bovenop een jaarlijkse voorschot van 550 euro.
Voor een flat van 60m2....
Dit lijkt ons heel onwaarschijnlijk, ook omdat ons stookgedrag niet extreem is en overdag de verwarming amper gebruikt wordt. Ook omdat het gebruik verdriedubbeld blijkt te zijn sinds de installatie van de metertjes, trekken wij onze twijfels bij de accuraatheid.
Wij hebben ook gezien dat de metertjes gewoon doortellen als de verwarming uitstaat.
Tov de rest van de woningen in de flat is ons verbruik 6x zo hoog!

weg met dat ding

Techem
    Geachte heer,De meters zijn geplaatst op 12.07.2011. Dit is het tweede jaar dat u een afrekening heeft gekregen op basis van deze meters. Het eerste jaar dat de afrekening is opgemaakt was er een klein te betalen bedrag. Met dezelfde meters is nu een stuk meer gemeten. Vooral de woonkamer radiator heeft meer aangestaan dan het voorgaand jaar. Als we kijken naar de temperaturen in een stookseizoen dan zien we ook dat het seizoen 2012/2013 veel kouder is geweest dan het voorgaande seizoen. De meters zullen alleen registreren bij een radiatortemperatuur vanaf 23 graden hierbij in acht nemend dat de omgevingstemperatuur 4 graden kouder moet zijn.U kunt de meters laten controleren hiertoe dienen wij opdracht van uw beheerder te krijgen daar dit een controle zal zijn op basis van ongelijk.Hopende u met bovenstaande voldoende geinformeerd te hebben. met vriendelijke groeten ,Klantenservice
    Leon
    Geachte heer / mevouw,Pardon vind u het nou een te klein bedrag die wij moeteb betalen? Het gaat hier om een bedrag van 750 euro. U heeft genoteerd dat we dit jaar meer is aangestaan dan vorig jaar klopt want ik heb namelijk een baby thuis!! Ik heb de radiator heel weinig gedraaid, zelfs met dat heb ik een hooge bedrag gekregen van 750 euro en als ik het radiator helemaal had aangedan hoeveel zou ik dan hadden gekregen? Duizenden euro? dat zoude techem heel fijn vinden he met de crisis.
    Verder bericht:
    Het totale bedrag van de afrekening is 1200.. euro en nog wat.. dit is ee. Maandsalaris van mij..!! Fucking systeem hebben jullie hier in schiedam, als ik hrt had gewist zoide ik zeker niet hier komen wonen. Mijn ouders wonen in rotterdam en hebben centrale verwsrming en hebben vorige periode heel hoog de verwarming sanvezet. Tot wel 22/23 graden en zij hebben zfs niet zo hoog gekregen masr 150 -euro. Wat een fuck is dit systeem dat iederee toevallig dit jaar zo hoog krijgen.
    Leon
    Verder met bericht;Ik ben het niet meeeens, ik ga het ook niet betalen.
    Ik wil dat er opnieuw wordt gecontroleerd, berekend!!!! Ik ben niet rijk, als jullie geld willen moeten jullie naar de rijke mensen toe niet naar mij! Mvg
    Techem
    Goedemorgen,Het is geen probleem om de meters te komen controleren zoals eerder gemeld dienen wij een opdracht hiertoe te ontvangen van uw beheerder. Zodra deze binnen is zullen wij de opdracht inplannen en uw een schrijven sturen met hierin een datum en tijd dat wij langs willen komen.met vriendelijke groet,Techem Breda

Ook een klacht indienen over Techem?