Klacht Techem: Zinloos overgebruik van Techem en Ymere

content Niet opgelost
Mizzy

Techem en Ymere zijn vier handen op 1 buik stelletje oplichters! Mensen bestelen met hun zogenaamde overgebruik. Ik trek alle radiator meters eruit dan wil ik wel zien hoe er gemeten zal worden. Niets aan de meters kloppen!

De oplossing zal zijn dat wij als bewoners een eigen energie bedrijf mogen inschakelen van ons eigen keus!

Techem
    Geachte heer/mevrouw Asruf,

Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij u het volgende mededelen.

Wat u stelt in uw bericht is uiteraard niet de realiteit. De meters van Techem meten uw verbruik in de woning en Techem stelt de afrekening op, Ymere levert de kosten en bewonersgegevens aan. Middels deze gegevens kunnen wij uw individuele kosten bepalen aan de hand van uw verbruikte aandeel in het complex. Wij hebben er dan ook geen enkel voordeel bij om extra eenheden bij u in rekening te brengen aangezien de gelden niet aan Techem worden voldaan, wij zijn hierin enkel een administratieve schakel.

Indien u de meters verwijderd uit de woning, dan zal voor het verbruik een schatting worden aangehouden. Ook zullen wij van de meters een demontage melding ontvangen in ons syteem. In overleg met Ymere zal er voor uw meters een verbruik worden geschat, dat in de meeste gevallen in uw nadeel is.

In Nederland hebben wij te maken met een meetplicht en in uw geval ook met de warmtewet, hier zal Ymere ook aan moeten voldoen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantenservice
    Techem

Mizzy
Geen aangeboden oplossing.... ymere en techem zouden toch moeten zien dat ik per 1 januari 2014 op het adres ben komen wonen en vervolgens nooit een overgebruikt heb gehad. Zou er geen lichtje moeten branden bij hun waarom er ineens een megaaaaa over gebruik is? En een onderzoek zouden moeten gaan stellen? Er komen vele klachten over Techem op iedere site hebben mensen klachten over Techem. Vooral als ze nieuwe meters plaatsten. Ineens stijgen de stookkosten zodra de meters zijn geplaatst. Mijn buren die met 6 mensen in een huis wonen kregen voor 2016 800 euro terug en voor 2017 600 euro terug wtfff hoedan???? Ik woon alleen met me dochter in huis waarvan zij om de week bij mij ex man is en ik werk 4 dagen in de week, ik ben 10 uren van huis per dag wat doe ik verkeerd en wat doen mijn buren dan wel goed???? De meters van Techem zijn niet in orde!!

Ook een klacht indienen over ?