Opgelost door Tecnav automotive: Lichtmetalen velgen zwaar beschadigd na montage

content Opgelost
E. van Dijk

Onlangs via een online autobandenbedrijf 4 banden gekocht en die door montagepartner Tecnav laten monteren.

Het bedrag voor montage was echter veel hoger dan op de website vermeld. De toeslag voor aluminium velgen was hoger en de verwijderingsbijdrage moest extra worden betaald, terwijl die inbegrepen zou zijn. Totaal 70 euro i.p.v 56 euro betaald.

Maar de grootste schrik kwam toen ik ontdekte dat de eigenaar Ton twee lichtmetalen velgen tijdens montage zwaar had beschadigd! Er zitten diepe groeven in de velgen, die voordien puntgaaf waren.

Uiteraard ontkent de eigenaar de schade te hebben veroorzaakt, maar ik weet dat het tijdens montage moet zijn gebeurd. De groeven kunnen niet door het raken van stoepranden zijn veroorzaakt, wat hij wel beweert.

De eigenaar heeft beloofd 'een mannetje' te vragen naar de velgen te kijken en me een nota van montage te sturen, maar tot op heden heb ik niets meer van hem gehoord.

Reparatie van de beschadigde velgen, of een vergoeding zodat ik ze zelf kan laten repareren + het teveel betaald geld voor montage retour + een nota van montage.

E. van Dijk
    Reactie van Tecnav automotive via mail (waar ik dus niets aan heb):

Goede morgen Mr. van Dijk,

Wij hebben een mail ontvangen van klachtenkompas.
    De mail en inhoud heeft ons verbaast !
    Wij zijn wel erg teleurgesteld dat u op deze wijze nu verder gaat.
    Vorige week is er afgesproken dat u deze week van ons zou horen .
    Helaas geeft u ons daar niet de tijd voor !
    Ook doet u uitspraken die niet uit onze mond komen.
    De rekening krijgt u zodra de boekhouder hier weer is geweest.
    Dat u goedkoop uit wil zijn is uw goed recht , maar om dan een klein bedrijf uit te zoeken,
    om die na de montage aansprakelijk te stellen voor schade die wij niet gemaakt hebben ! ?
    Wij verwijzen u naar onze website de algemene voorwaarden .
    Wilt u nog het adres van het "mannetje" ! ? horen wij het wel .

M.v.g.

Ton Vlierhuis

TECNAV AUTOMOTIVE
    Ceintuurbaan 217a
    7413 DE DEVENTER

0570-591088
    06-41813500

E. van Dijk
    Het is duidelijk dat Tecnav automotive ontkent iets met de schade te maken te hebben en blijkbaar onze afspraak dat ze iemand naar de schade zullen laten kijken, ook anders interpreteert. Ik heb het bedrijf op 14 juni een termijn van twee weken gegeven om
    1. de schade te laten herstellen
    2. alsnog de betaalde rekening per e-mail te sturen.

Bij geen reactie zal ik verdere stappen ondernemen.
    E. van Dijk
    Geheel 'toevallig' komt er net (10.34 uur) een mail binnen met de betaalde rekening. Goed, nu nog graag de schade aan mijn velgen herstellen. Dank!

E. van Dijk
De montage kosten zijn terugbetaald, wat ik een goede oplossing vind. Netjes van Tecnav. Hiermee is de zaak afgedaan.

Ook een klacht indienen over Tecnav automotive?