Klacht Tefal: Tefal stoomgenerator verliest net zoveel water als dat je erin doet

TonBeentjes

Tefal Stoomstrijkijzer GV7340 lekt heel veel water uit de stoomgenerator. In november 2013 de Tefal stoomgenerator GV7340 aangeschaft. Tot deze week geen problemen waren we zeer tevreden. Gisteren begon de ellende waar veel van dit type stoomgenerator last van hebben (lees de forums maar) en dat is het lekken van veel water.

Het lek heb ik gevonden en is duidelijk zichtbaar. Het waterreservoir (het blauwe kunststofdeel) is versmolten met het witte kunststofdeel. En tussen deze 2 delen lekt het, hetgeen je kunt zien aan de luchtbelletjes tussen de 2 delen. Dus gewoon een fabricage fout. Heb je geluk dan blijven de delen aan elkaar, heb je pech dan ontstaat daar een klein scheurtje of opening. De hoeveelheid water in het reservoir lijkt bepalend voor het wel of niet lekken van je stoomgenerator, wellicht dat de temperatuurverschillen van de kunststofdelen of de waterdruk ook meespeelt.

Tefal maakt de stoomgenerator zonder kosten, aangezien duidelijk te zien is dat dit een fabricagefout betreft. Of het moet normaal zijn dat de kunststofdelen na verloop van tijd losraken.

TonBeentjes
    Blijkbaar vindt Tefal de klacht niet serieus genoeg om op te reageren.
    TonBeentjes
    Nog steeds geen reactie. Het is ongelooflijk hoe Tefal met haar klanten omgaat.
    TonBeentjes
    De slogan; "tefal je denkt toch aan alles" gaat hier dus duidelijk niet op voor klanten, want daar denken ze niet aan.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Tefal?